Jobba/praktisera

P

ProffeLoff

Är det någon som gjort detta hos någon western tränare i Sverige nån gång? Jag är sugen på att göra det, alltså jobba för mat å logi, få mocka, rida å göra allmäna sysslor eller vad som helst i ett stall. Fast vet ej vart. Såg i Hästfynd för några år sedan att Rick Lemay behövde en sådan hjälp i minst ett halvår, men det var ju ett tag sedan nu...Och vet någon hur mycket man bör kunna. Har ju ridit western nu i 4 år på min egna häst och har eget stall och hållt på med hästar i 13 år, mycket NH. Vet någon nåt? :banana:

En som jag känner har precis åkt tillbaks till USA, där hon jobbar/praktiserar hos en very känd tränare/ryttare.
Och en annan vän åker nog snart yillbaka till England för att praktisera.

Så med rätt kontakter är det mycket möjligt att hitta något i Sverige. ;)

Jag känner fler som gjort detta och har trivts med det.

Det bästa är att ringa runt eller maila. Jag skulle nog rekommendera att ringa.
Då får du ett svar med en gång om de skulle behöva någon eller inte.
Alla är ju inte så duktiga på mail.........

Lycka till!

- Jessica - ;)

he he..nä det har du rätt i..ja det ska jag göra! tack för tipsen! :bump:

Jag vet att Anders Josefsson sökte parktikant..... han bor ju uppe i strängnäs!!!!

Jasså. Har nog inte hört talas om honom :o men har han ngn hemsida? tack på förhand :banana:

Det är världens underbaraste gård... jag jobbade där innan Anders flyttade in, och det är så fint! Om du åker dit får du akta dig för spöken och mygg bara.. ;)

Prata med Peter Jungbergs Horsetraining.
Jag skulle fått praktik där om jag inte hade fått praktiken
jag är på nu.

MVH/ Stefan

Sv: Jobba/praktisera

Hej!!:bump:

Hej jag har bara ringt till de och frågat om jag har kunnat komma och praktisera/Jobba hos dem och det har funkat.

jag har varit hos Anders Josefsson (bara en vecka, kunde inte längre p.g.a av mitt andra hästjobb jag hade då) ville kolla hur det fungerade i ett större tävlingsstall, var jätte kul, jag skötte om hästarna, red osv. kul att se hur hans ridstil var som, väldigt bra! Hur jag ficvk den praktiken?, så kände jag hon som jobbade där. Sen var jag hos styrbjörn ett tag, det var skit roligt...han är härlig, men tyärr så var jag inte där så länge..men han ringde jag bara och fick komma...

Hoppas det här hjälper dig lite, det är bara att ringa!! Lycka till!:banana: :banana:

Ojdå jag är nog lite efter, såg datumen nu...hahaha...typiskt mig!!:banana:

lånar..
Det är bara o ringa o fråga..=) de kan ju inte annat än säga nej.. Jag skulle ha fått hos A.josefsson, men valde en annan pga.att jag ville ha med egen häst. lycka till :) rappotera gärna om du får tag i nån :P

Jag var hos Tommy Bäcklund ca ett halvår, det var toppen och man blev välkommen av hela familjen, kände sej hemma (och lärde sej massor såklart!) Det var innan han flyttade till nya stället, har inte varit där och hälsat på, så vet ej hur han har det nu...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar