Jobba mån- fre eller varannanhelg?

Jobbat varannan helg sen 1998 så är rätt van ;) största fördelen är de lediga vardagarna i veckan! Att slippa storhandla på helgen (när alla andra gör det), när jag hade häst kunde jag rida i dagsljus på vintern, när jag fick barn kunde vi ha lediga dagar ihop mitt i veckan under förskoletiden, kan ta läkartider, frisör mm lediga dagar....

Dottern o sambon får dessutom mysig egentid när jag jobbar helg, ingen mamma som bestämmer o lägger sig i ;)

Nu har jag dock bara var fjärde helg sen en tid tillbaka... Såklart lite skönt att vara hemma mer på helgerna, men har inte lika många lefiga vardagar o det kan jag sakna ibland ;)

Jobbat så i flera år (nog närmare 10år) visserligen barnfri då. Älskade det. Är en livsstil som man kanske måste lära sig.

Det blev att jag tackade ja till nya jobbet som innebär varannanhelg.
Tror att det kommer att bli jätte bra för då blir det lugnare för barnen och även för mig.
Mån-Fredag var inte min grej.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
3 143
Senast: Dorinda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 068
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar