Håller med. Ålder kanske inte så mycket, jag var färdig med min grundutbildning när jag var 24, men jag hade mycket annan erfarenhet av olika slag. Jag var nog Sveriges äldsta 25-åring och sen blev jag Sveriges yngsta 30-åring
. Men det ger sig med tiden Ts, lås dig inte nu på en specifik utbildning, gå klart gymnasiet i den takt du orkar så kanske det bara är självklart sen antingen med utbildning eller med jobb. Och man kan också ändra sig, min fd handledare slutade ett jobb som chef och docent och började jobba i butik på 75% i några år innan hen gick tillbaka till den akademiska världen. Jag har också haft kollegor som bara brutit av och rensat fisk i Norge något år. Du har skrivit tidigare att du är stressad över att du inte är ikapp jämnåriga, men med facit i hand och en snart halvlivskris så är mitt råd att inte stressa alls. Tänk allt jag hade hunnit på de här åren och jag har fortfarande minst 30 år kvar att jobba
jag stressade mig fram till ett ekorrhjul och det har visserligen gett mig en stabil inkomst men jag hade velat ha mer av annat också, och försöker ta mig det nu när vi har ekonomin att kanske inte behöva jobba 40h/47 veckor om året.