Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att jag ska gå gymnasiet eller folk högskola eller nånting och då kanske det är bra att veta vad man vill bli sen
Och jag ska kanske ha praktik i vår och då skulle ju det vara jätte bra med lite tips om vad som kan passa osv!
Men okej jag kan börja med att jag vill ha ett jobb som jag kommer att hjälpa ut satta barn och unga. Men jag vet inte hur.
Helst så skulle jag vilja jobba med tjejer som har varit ut satta för saker och kanske har autism eller adhd osv. Heltenkelt för att jag har erfaren heter med det så jag tror att jag skulle kunna hjälpa dom mycket!
Dom jobben som jag kommer på är:
1. Psykolog men det är för "svårt" förmig
2. Behandlings pedagog som tillexempel jobbar på hvb eller sis eller nåt det tror jag att jag skulle kunna passa bra för men jag har rullstol och jag vet inte om det skulle funka och jag vet inte om jag kommer klara mig utan den nånsin
3. Jobba på soc men jag har ingen aning vad det är för jobb och vad man gör liksom
4. Ha ett stall med tillexempel rid terapi eller häst stödd terapi. Det skulle jag också VÄLDIGT gärna vilja! Men det kanske är svårt att ha det som sittenda jobb.
5. Ha en hund eller flera som är besöks hund tillexempel på bup och såna ställen
6. Nånting med brott typ sån som har förhör med barn eller nånting men det kanske är poliser och polis kan jag INTE bli.
Har någon andra förslag eller nåt tips om dom jobb förslagen som jag har?
Eller tips vad för gymnasie program som skulle vara bra att gå eller på folk högskola. Eller om nån har tips på nån praktik plats som skulle kunna vara bra om man vill jobba med sånt i fram tiden