Jobb i Tjeckien?!?

Sv: Jobb i Tjeckien?!?

Jag har köpt min häst därifrån. Jäkligt bra häst, och stallet höll hög standard med trevliga männsikor och god service! Bara att köra på!

Hej !

Har köpt häst från www.burgers-stables.nl Verkar vara ett mkt bra ställe. Dom söker beridare, iof omgående. Man får ta med hästen dit. Man tävlar i princip varje helg och mkt unghästar. Man ska ha tävlat minst 120. Kan det va nåt ??

Det låter ju alldesl underbart! LÅter ju precis som det jag söker! Men grejen är att jag inte kan åka förrän efter sommaren, ska jobba på SAS fram tills den 19 sept. Därefter kan jag ! Har du varit där själv eller?

Jag har köpt min häst därifrån. Jäkligt bra häst, och stallet höll hög standard med trevliga männsikor och god service! Bara att köra på!

Du har alltså bara postivt att säga om dem. HUr var stämmningen och hur såg anläggningarna och rutinerna ut ?

Jag har bara positivt att säga. Hästen var knoppad och det mest välryktade jag sett när jag kom dit. De körde mig ca 30 mil för att titta på en annan häst som jag ändå inte var intresserad av - inget gnäll om detta. Helt enkelt perfekt service. De gjorde allt jag bad om, till och med mina konstiga önskemål om att få se hästen lastas etc. Männsikorna som jobbade där var väldigt bra och hade bra hand med hästarna. Har bar gott att säga. Dock var deras engelska ej så bra, men tyskan desto bättre. Det är väl kanske den enda nackdelen för dig, som jag kan tänka mig?

Låter ju prefket. Det är inte del bilden jag vhar fått av dem. Men hur såg anläggningen ut ? Vistades hästarna i hagar eller de stod inne ? Tyskan är ett problem eftersom jag läst franska i skolan :crazy: Men annars får man väl ära sig lite, man kan ju alltid på ett eller annat sätt kommunicera med varandra! :banana:

När jag var där (kan ha ändras så klart), gick hästarna inte ute i hage, utan enbrt i ridhus. Dock har jag full förståelse för detta då det handlar om dyra hästar. Men det är ju olika vad man tycker. Anläggningen var fin, men under renovering. Stallet var mycket bra, mycket mer kan jag itne säga, då jg inte bodde där. Vad för bild har du fått?

OKej! Ja visst har de dyra fina hästar, vi var sjäva inne på att köpa en häst ifrån. Men har hört att de använder sig av ganska otillåtna metoder i bland. Men inget jag har fått bekräftat. Utevistelse får man ju räkna med att hästarna inte har i samma utsräckning som de har i Sverige när man kommer utomlands. Det har jag inte problem med! Men kul att höra att du är posetiva till dem! :)

Vi har också köpt vår häst från Tenerife Stables. Tjejen som äger det är supertrevlig och har fortsatt att hålla kontakten efteråt för att höra hur det går osv. Hästen har överträffat förväntningarna och allt är toppen!

Sen vet jag ju iofs inte hur det är att jobba där. Men jag har bara positiva erfarenheter av dem, så om jag var du så skulle jag absolut åka dit och prova!!:rofl:

Kul att höra att det finn så många posetiva! Nu börjar jag faktiskt ändra mig, kanske ska ta och åka dit och prova i alla fall! Gahh, nu blir jag ännu mer kluven ! :confused:

Var i Tjeckien ligger det? Bor själv där just nu med min sambo, barn och två hästar. Jag trivs men språket är väl det största problemet. Men man lär sig.

Jag kan ju omöjligt veta vad de gör när jag inte var där, allt jag kan säga är att hästen jag har motsvarade (överträffade) mina förväntingar, och att hon hade tagits sparsamt och inte pressats som många unghästar görs i försäljningssyfte.. De hade själva ridit in henne, och hon var/är väldigt positiv till att arbeta, vilket jag ger dem en eloge för. Man vill ju inte ha en häst som redan är mer eller mindre "förstörd" vid 4 års ålder, vilket jag har provridit på andra ställen.

Jag har inte själv varit där men vet en tjej som har mkt kontakt med dom och som varit där..Det ska vara en fin anläggning med mkt bra hästar och mkt bra folk...Han har varit supertrevlig i min affär vad det gäller att köpa häst. Hästen var i mkt bra skick när den kom till mig..SPEGELBLANK o VÄLMÅENDE:-) Du kan ju alltid maila dit och höra....
Lycka till !!

Jag trodde du hade varit där, förlåt! Men det låter som du har en mycket posetiv bild av dem! Kul att höra! Har kontaktat dem angeånde om det går att komma och provjobba i en vecka... Får se vad jag gör därefter!

Jag vet faktiskt inte riktigt var. Har försökt att hitta adress men får inte fram något! Har skrivit ett mail och fgrågat! Kanske någon annan som vet vart det ligger ?

Tack så mycket! Har bestämt mig för att ringa och höra om man kan "provjobba! hade varit bra att känna på stämmningen och se hur rutiner och annat är där! Ska ju inte dra för hastade slutsatser här hemma.. Lite för mycket fördomar i bland ! :angel:

Min erfarenhet av hästhållningen här...rent allmänt..är att det fostras tidigt och hårt. Hästarna är oftast lydiga.
Tjeckien i sig är på g utvecklingsmässigt. Har ju varit med i EU i två år nu.

Okej! Har du jobbat med hästar alltså i Tjeckien ?

Har haft mina hästar innstallade på två ställen. Det ena var en ridskola/inackorderingsställe och där de bor nu är seminstall. Har varit en del i Kladruby och Slatinany med deras inhemska hästar. Men inte jobbat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har via ett annat nätforum "råkat" söka ett jobb som Groom/Working student på en stor gård i Tyskland. Hoppsan liksom:angel:. Och...
Svar
6
· Visningar
2 618
Senast: Cheval_Elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama