Jobb i Tjeckien?!?

Sv: Jobb i Tjeckien?!?

Ja det gör jag! Hur så?

Okej. Hur är hästhållningen där, tänke på tillgång till hagar och etc?

My hometown. Fast inte dom senaste två åren.

Saknar svensk hästhållning, men det funkar här med. Man vänjer sig och man blir mindre kinkig med saker.

Jaha! Va kul! Vart i Äneglhom bodde du?

ja det är klart, man får ju vara beredd på det när mab kommer utomlands! Det räcker nästan med att man kommer till DK så har man en helt annan syn på vad hästar är..

Södra Kyrkogatan sedan flyttade vi ut till Ausås.till gård

Jag tog ner mina två hästar från Sverige. Dom har anpassat sig bra.

Okej! Inte långt i från där jag bodde innan! Vi bor på danielslundsgatan nu, men bodde på storgatan innan.

Kul att hör att de har klarat det bra! Är rikitgt sugen på arbetet nu alltså. Men mamma och pappa är inte lika posetiva som mig! Någon som har något förslag till bra övertalning! De vill helst skicka mig typ till Tyskland eller Holland!

jag har varit där och provridit hästar, men det handlade ju om 2 dagar, och vi bodde på hotell, så jag var ju bara där ett par timmar/ dag. Och då verkde allt bbra.

Okej! Har i alla fall kontaktat dem igen och skrivit att jag är jätte intresserad och frågat om det bla finns möjlighet att ta med hästen och annat! Det är en ganska avgörande faktor för om jag skall åka !

Vet inte något om stallet men jag tycker att du ska strunta i dina fördomar om Tjeckien ;-) Det är ett trevlig land!

Senast ändrad:

Klart du ska åka...behöver du hjälp med något kan du få det av mig. Hälsa dina föräldrar att Tjeckien är som vilket annat EU-land som helst fast billigare. Det enda är språket som är fasligt svårt.

Nyfiken på hur det gick?? Jobbar du där nu eller var du ner och kollade? Jag ska nämligen köpa en häst av henne och jag tror den kommer inom 2 veckor så jag är lite nyfiken på hur det är därnere. Har även PM.at dig om du missar detta meddelande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har via ett annat nätforum "råkat" söka ett jobb som Groom/Working student på en stor gård i Tyskland. Hoppsan liksom:angel:. Och...
Svar
6
· Visningar
2 618
Senast: Cheval_Elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama