Jensas vagnar

F

Fjunet

Vilka här har en vagn från Jensa (www.jensa.nu)? Är ni nöjda? Är den klumpig/smidig? Tung/lätt? Osv :) Berätta allt och visa gärna bilder!

Sv: Jensas vagnar

Jag har en vagn från honom. Jag är jätte nöjd med den! Jag har den när jag tävlar dressyr o precision. Jag fick en 8 på presentationen med den vagnen!

JNHOCQGQQOINP4.jpg

JNGNOODRHNEPI4.jpg

En kompis i klubben har två från honom till sina shettisar.

JNGNOOHNMSFOM8.jpg

Den här är en äldre utan fjädring, men den andra hon har som är nyare, ser precis ut som min fast lite mindre. Den har fjädring o högt säte. Hon körde maraton med den idag i Åstorp.

Jag tycker det är en mkt bra vagn till ett bra pris! Den är lätt o smidig. Jag tar av sätet på vagnen när jag transporterar den sen så hänger jag vagnen bak på transporten o sätet har jag inne i den. Mycket praktiskt o enkelt. Lätt att få med sig på träning o tävling.

JNGPGQRSDRGOH8.jpg

JNHOCREPFMRPF8.jpg

Något mer du vill veta?

Synd att du inte har i storlek shettis ;) Vad fick du betala för din? Vad väger din, vet du det?

Jag betalade 7 000 kr, men shettis vagnarna är billigare.

Shettisvagnen lyftade Tobbe upp själv på släpet, så den väger inte mycket. Min är oxå lätt, svårt o säga hur mycket den väger bara, ska kolla vid tillfälle.

Det verkar vara ett bra pris iallafall. Har de teleskopskaklar? :)

Hur mycket kostade det att få den fraktat hem till dig? :) Eller du hämtade den?

Tror inte de har teleskopskaklar, men du kan ju fråga.

Jensa har en kompis som har en stuga i Halmstad, han körde ner den till mig för 300 kr när han ändå skulle hit. Han körde även ner Kristinas (klubbkompisen som har två vagnar av honom) vagn. Han kan säkert köra ner din oxå. Det är ju inte så långt hit för dig från Skåne.

Det vore super om de hade det, hade varit smidigt att ha samma vagn till båda hästarna. Tror jag ska slänga iväg ett mail och fråga!

jag har inte haft en sån vagn, men en kompis hade det.. jag tycker att materialet i skaklarna är klent.. Tunn metall liksom. Hännes häst kom lös med vagnen, o båda skaklarna gick av. De tillverkas nära mig de där vagnarna!!

Ella, du kan inte fråga din väninna som har den modellen med fjädring, om hon tror den kan passa minishettis också?

*knapplån*
Funderat ett tag på kontakta han :) så denna tråd är perfekt för mig :D Ingen som vet vad den vagnen kostar i stolek ponny :O ? Samt hur lång leverans tid :P ?

Mvh
Eran Emma

*knapplån*
Funderat ett tag på kontakta han :) så denna tråd är perfekt för mig :D Ingen som vet vad den vagnen kostar i stolek ponny :O ? Samt hur lång leverans tid :P ?

Mvh
Eran Emma

Jag har ju vagnen för stor häst, men jag kan rekomendera den till ponny istället. Jag har en maxad C som den passar utmärkt till. Jag betalade 7 000 för den. Vad har du för häst Emma? Jag hade inte bråttom att få vagnen klar för jag hade ingen körhäst för tillfället just då. Men ring o fråga honom.

Jag slänger in en bild oxå.

JNHQGQFNPRJMI0.jpg

Jag har en tunn korsnings ponny på 118 i manken :smirk:... Så frågan är om man skall ha shettis storlek?
Skall nog ringa han nästa vecka... Candys vagn är riktigt konstig, vill gärna ha en ny ;)

Mvh
Eran Emma

Wiiie, fick reda på att vagnen bara väger cirka 35 kg. Super, hoppas nu att man kan köra mini med den också.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
357
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka