• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallQRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 046
S

stallQRE

Någon som kan berätta om honom?? Har honom som morfar till ett av mina ston o vill ha litekort info om honom på vår hemsida...

Sv: jazz 551

Född 1972 hos Sigurd Nilsson, Trelleborg. Inköpt till Flyinge. Död 1985. Från stofamilj 32, Blondia, som även bl a Hip Hop kommer ifrån. Hans mormor Hambo är mormors mormor till Hip Hop. Även Fetcher N kommer från familjen och har Jazz mamma Tango till mormors mormors mor.
Jazz hade en placering lätt dressyr.

Full stam hittar du här http://www.allbreedpedigree.com/jazz9

Hur mycket tar du reda på om ditt avelsmaterial före du betäcker?
Nu har du frågat om fäder, morfäder och avkommor till nästan alla ston som du redan har i aveln...:confused:

Min gammla häst hade Jazz till pappa. Pratade med någon på Flyinge om honom. Han hade hosta sista åren, någon bronkit antagligen och stod i utebox. Tror det var därför han avlivades. Eller, har jag missuppfattat?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 713
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna