järvsöfaks

Re: järvsöfaks bettet

jag har väl varit i bortskämda stall.. :)

bj har tre selar till fem hästar och tre tävlingsselar.
B.J är ju ägare till alla 5 hästarna varav han kan hålla sig med dom grejjer han själv vill, och i övrigt så är han ju en gammal proffsare som haft fler hästar än så, kanske på samma antal selar? I Proffsstallet där jag jobbat har vi haft 4 selar på 17 hästar till motion & 5 selar som används vid tävling. Man behöver ju inte fler selar än personer som kör.

Ägarna håller ju med selarna oftast
QUE, tror du travtränarna debiterar varje hästägare för en ny sele?

och e man proffstränare har man ju andras hästar hos sig..
kanske är en skånegrej vad vet jag?
Vad menar du?

Däremot kan jag hålla med om att vissa selar sitter bättre och sämre beroende på vad det är för sele och häst. Har en massa bilder i datorn som är tagna på två olika hästar med tre olika selar och där ser man skillnad

/ nilema som håller sig med både motions och tävlingssele

järvsöfaks bettetRe:

Nu är inte jag någon travexpert.. Men jag säger då det! Lita på travfolket som håller på med det här.. Oftast så har folk som kommer fr ridsporten till travet väldiga ideer om hur d ska skötas..snälla! Lämna över d till dom som kan d.. selar o dyl.. det vet dom nog bäst själva.. :smirk:

Que?

Lita på travfolket som håller på med det här.. Oftast så har folk som kommer fr ridsporten till travet väldiga ideer om hur d ska skötas..snälla!

Ehh? hade du svarat en annan person med detta inlägg hade jag förstått men du är lite fel ute om du menar mig :confused:

Jag är definitivt ingen ridmänniska utan hållit på med trav ett antal år (ingen expert för det) både hos proffs & amatörer. Vad i mitt inlägg fick dig att tro att jag var "ridis" ?

Re: järvsöfaks bettetRe:

tack men jag jobbar med travhästar..

jag är bara den enda som vill ha till nån sorts förändring, jag har inte domnat ännu..

Re: järvsöfaks bettetRe:

:crazy: :crazy: det är väl iallfall vi inom travet som står för förändringarna inom hästeriet.....

Liknande trådar

Ridning Jag blir snart dum i huvudet av detta konstanta sökandet efter det perfekta bettet! Kan det inte bara stå "Bambilino ta det här bettet"...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 470
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 261
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 203
Senast: Tarantino
·
Träning Hej! Jag tänkte höra om det är någon här som håller på med NH och kanske kan hjälpa mej. Det är så här att jag har en...
Svar
7
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka