Jag skulle säga att vi nästan jobbar mer med den psykosociala arbetsmiljön men så har vi också väldigt många sjukskrivningar beroende på jobbet - så vi måste helt enkelt (annars tror jag att fokus hade hamnat enbart på den fysiska arbetsmiljön iom att vi har en del våld/skador som bland annat beror på lokalernas utformning och det är ert enklare jobb än att förändra/förbättra det som inte syns).Upplever du att ni arbetar lika mycket med den fysiska som den psykosociala arbetsmiljön? Hur länge har ni gjort det? Får jag fråga inom vilken bransch du jobbar? Det lätt som en fungerande struktur?
Vår tidigare årliga medarbetarundersökning har sedan 3 år uteblivit trots protester. Det är ett stort problem anser jag.
Jag jobbar inom vård/omsorg i kommun så att det är en stundtals tuff arbetsmiljö är ju ”välkänt” så det går ju inte att inte jobba med det typ. Men ja, jag tycker generellt att det är bra att vi alltid tar upp händelser i verksamheten på våra möten så att vi kan prata om dom och så alla blir involverade i arbetet istället för att det ska vara upp till den som är utsatt att hitta lösningar på situationen och ev vara ensam i att det är tufft.
Det har varit såhär sedan jag började, i princip, men jag tror vi generellt är bättre på att skriva tillbud på psykosociala händelser så fokus har flyttats en del säg det senaste 1,5 åren