Jan Brinks freestylemusik?

MsMarvelous

Trådstartare
Ar det nagon som vet vad det ar for musik Jan Brink har i sin freestyle?
Nagon kom fram till min chef pa tavling och sa att hennes Intermediare freestyle hade samma grupp som Jan Brink har i sin Grand Prix. Men de forsvann innan hon han fraga vad det ar for musik han anvander...

Sa nu "plagar" hon mig dagligen med fragor om hur hon kan ta reda pa vad han anvander for musik. Snalla hjalp, jag haller pa att bli tokig pa damen i fraga! ;)

Sv: Jan Brinks freestylemusik?

Nu rider han till Simon and Garfunkel, innan hade han väl salsa tema.

Om jag minns rätt så är det precis så som Fio säger - Simon and Garfunkel nu och nåt latininspirerat förr.

I S&G küren är det bl a Mrs Robinson, tror att han har Bridge over Troubled Water också.

I latinküren minns jag att Livin la Vida Loca är med - minns inte resten.

Livin la Vida Loca har vi också använt, i en juniorkür, kunden och vi visste ju att Jan Brink hade använt den men valde den ändå. Det är inte lätt att hitta något som man är ensam om ;)

Så du finns i USA? :) Ni har lite mer kürklasser där... :)

Mvh Cissi

Senast ändrad av en moderator:

Om jag minns rätt så är det precis så som Fio säger - Simon and Garfunkel nu och nåt latininspirerat förr.

Men ar det som FRAMFOR musiken? For han rider val inte till orginalinspelningen?

Så du finns i USA? :) Ni har lite mer kürklasser där... :)

Japp, det brukar var nagra stycken varje tavling. Trevligt som ett avbrott mot de vanliga klasserna! :)

cissiny skrev:
I S&G küren är det bl a Mrs Robinson, tror att han har Bridge over Troubled Water också.

Den bygger framförallt på låten "the boxer". Sen så har han väl "sounds of silence" i till skritten om jag inte minns fel...

Du har nog rätt! :) Minnet är kort, ser ju många kürer och jag hade för mig att det var Bridge over Troubled Water i skritten. Men nog är det väl Sounds of Silence. :)
Boxer är nog också med, Mrs Robinson är jag rätt säker på.

Mvh Cissi

MsMarvelous skrev:
Men ar det som FRAMFOR musiken? For han rider val inte till orginalinspelningen?

Nej, det är inte originalet. Tror inte att det är någon instrumental variant som finns utgiven på skiva heller.

Mvh Cissi

Nej precis, det är Jans föredetta sambo, Helené, som har satt ihop låtarna och sedan är det studiomusiker som spelar...

Här är en filmsnutt av Brinken å Briar, samt S&G-musik. :love: :bow:

Briar

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 949
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 788
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Disen
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 465
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30