Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

kl

Lovis 8 veckor
aDSC_0078-1.jpg

DSC_0021.jpg

Lovis 4-5 månader :angel:
DSC_0766-1.jpg

:rofl:

ca 7 månader tror jag
DSC_0711.jpg

2 år

CIMG0529.jpg

Sv: Jämförelsebilder från valp/yngling till lite större yngling/unghund/vuxen :D

beeebis
003%20%282%29.JPG

runt 4 mån
DSC09551.JPG

8 mån
DSC_0070.JPG

15 mån
DSC_1375.JPG

Photo_37721_404356.JPG
- Första dagen hemma 13 v

Photo_37721_456630.jpg
- Ett år gammal här tror jag

Photo_37721_834721.JPG
- 2 år

Photo_37721_1195484.jpg
- 3 år

Frasse:

Photo_37721_834719.JPG
- 8 veckor

Photo_37721_970870.jpg
- sex månader...tror jag

Photo_37721_1195477.jpg
- 13,5 månad med bästa kompisen.

Puma - min älskade följeslagare (sorry för bildbomb - kunde inte välja):p

Här 7 veckor:
22114861.jpg

Här 11 veckor:
22114863.jpg

Här 4 månader:
22114929.jpg

Här 1 år:
22114930.jpg

fortsättning...

Här 2,5 år:
22115048.jpg

Här 4,5 år:
22115191.jpg

Här 5,5 år - från denna sommar (lite ruggig pga fällning):
28264051.jpg

28264042.jpg

Detta är Sushi, eller SUCh Gurkans Äss I Rockärmen, som hon heter på riktigt.

sushi_valp.jpg

8 veckor

sushi_2.jpg

5 mån

sushi0507_tumme.jpg

20 mån

sushi090824_12cm.jpg

5,5 år

Senast ändrad av en moderator:

Känner mig väldigt borta, men vad är det där för ras?
Hm, "spetssvans" uppåt öron och rynkor?
Bara för att jag inte vet vad det är för ras ligger den säkert på topp 10 listan och aaaalla vet vad det är ;).

Sushi är en korthårig chow chow. Rasen finns i två olika hårlag, som båda registreras som samma ras, de tävlar tillsammans på utställningar och föds i samma kullar.

Du är kanske mer van att se chow chow så här (detta är Sushis morbror RSACh Gurkans Peppar Peppar):

peppar_valp.jpg

8 veckor

peppargalleri1.jpg

Ca 4 mån

peppargalleri3.jpg

Ca 1,5 år

peppargalleri7.jpg

Ca 4 år

Ursäkta att jag frågar, man vart är bakknäna på den sista hunden?!

Bakknän? Finns det verkligen framknän? ;)

Chow chow har bakben med raka knä- och hasvinklar. Hanen på bilden har utmärkta bakben för rasen och han har även de typiska styltande rörelserna. Så har rasen varit i tusentals år.

Så här ser han ut i rastypiskt styltande trav:
peppar_2.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Oj, Oj, Oj :eek:. Ska jag vara ärlig hade jag helt glömt bort att chow chowen kunde vara korthårig, där av min förvirring. Ibland kan man inte göra annat än och skratta åt sig själv....:rofl:

Det är fullständigt förlåtligt att du glömde det! Det är värre när utställningsdomare gör det... (även om det inte händer så ofta numer)

så häftig din var! Har aldrig sett en korthårig förut faktiskt :D

kl

ca 7 månader tror jag
DSC_0711.jpg

QUOTE]

Gud vilken häftig färg din sheltie har! :love: Tror aldrig jag sett en sobel utan svart i pälsen, hon ser ju nästan ut som en mini-tollare :p Hon ser ut att ha väldigt lagom med päls också, iaf på 7 månaders-bilden. Du har inte en uppställningsbild från när hon är lite äldre så man kan se hur hon är pälsad nu? Är lite allergisk mot dessa 'pälsmonster', jag tycker shelties skulle vara finast om dom inte fick mer päls än din tjej hade som unghund :angel:

Blev nyfiken på vilken kennel hon kommer ifrån också, du får gärna PMa! :)

IMG_0466.jpg

4 veckor

IMG_0839.jpg

8 veckor

IMG_1833.jpg

Runt 4 månader tror jag

IMG_2339.jpg

Knappt 6 månader, hårmonster

IMG_2341.jpg

IMG_2340.jpg

Idag, nytrimmad, snart 6 månader gammal.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 487
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 917
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 364
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka