Jaktlabbe med "vikta öron".. normalt?

M

maddde

Öronen ser ut som dem är dubbelvikta och lite lätt bakåtlutande. Såg att en av uppfödarens hundar hade något liknande öron, men är det någon annan med labbe som har en hund med sånna öron, eller vet nån som har det? Är det vanligt eller är det en deffekt?

Sv: Jaktlabbe med "vikta öron".. normalt?

Vet att vår jaktlabbe kunde krulla till öronen på de mest konstiga sätt. När hon var nyvaken såg hon ut som en lite Alien :p

Kan du inte hitta en bild? Det är ju ibland så att jaktlabbarna ser ut lite hur som hekst eftersom det avlas på prestation inom jakten.

Jag vet inte hur man får in en bild här och kan därför inte lägga upp en på min egen.

länken nedan är till en hund som har ungefär lika öron som min.
http://hem.passagen.se/primdahl/assets/foto/lab/astrakan-4522.jpg

Fick höra att hennes öron borde tejpats när hon var yngre och att hon nu har ett skönhetsfel då öronen är "slarviga".. ?

Jo, men det där är inget större fel, många jaktlabbar har såna öron.

Då vet jag. Tack för ditt svar.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: hastflicka
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat