toughcookie

Trådstartare
Nu drar ju jaktsäsongen snart här och jag tänkte höra vilka som planerar att rida. min häst är inte igång till förjakten (stockholm) men jag funderar på att rida jakt nr två....
Är det någon/några som hänger på?

Sv: Jakt!!!

Vart finns småjakternaa då??? Jag vill så gärna kolla i år.
En gammal ryttardröm är att rida en jakt!!!

Jag kommer nog rida SFK's jakter i år igen, bled tredje året i rad nu :)

Jag har varit sjuk och tappat nästan två veckors ridning så jag får nog stå över tyvärr. Hästen har aldrig gått jakt så det känns inte rätt att ta ut honom mitt i säsongen. *snyft*

det är bara början av säsongen - sen kan man faktiskt utgå när man tycker att hästen är trött...

Jo, det är ju sant men eftersom hindren blir större och farten högre så väntar jag nog till nästa år. Det känns inte shysst att ta ut honom på något han inte är klar för bara för att JAG tycker att det är så roligt....

stockholmsjakterna börjar på lördag - skulle det vara så farligt och ta ut hästen då? avbryt om det inte funkar! (och 2 veckors avbrott i ridningen påverkar inte hästens kondition - däremot din...)

det påverkar hästens kondition eftersom han var på väg att sättas igång efter skada, hade han varit i full kondition hade det naturligtvis varit en annan sak!
och vad det beträffar min kondition så tror jag inte att det är någon fara, är van att rida 7-8 timmar om dagen!

Hallå där vet någon vart man kan hitta jakter norr om sthlm? Bor i gottröra och är VÄLDIGT sugen!!!

Intressant affärsutveckling på landsbygden - första gången jag ser det annonseras i Sverige - Danskar har ju varit här och ridit jakt och betalt för sig, men i egen regi....
det gäller göra en bra jakt och en mysig och stämmningsfull inramning. helst ser jag att vanliga klubbar tar upp mer jaktridning - flera gånger per år så folk får upp ögonen och vanan att rida jakt (och behovet förstås) - jag tycker ochså många ryttare behöver bli bättre på att rida i terräng och inte sitta och fisa i ridhus....

Är det någon som vet om det finns någon klubb i Göteborgs området som anordnar Hubertusjakter ??
Jag har letat med det verkar vara tunnsått här ,,
/Maria

Jag vet bara att det finns på rinkabyfältet (i åhus) och på revinehed. Båda ligger ganska långt från Göteborg tyvärr.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 574
Senast: Cs218
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 655
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka