Jäkla skithund

pernilla_s

Trådstartare
Min hund är så äcklig. Han är en sådan äcklig typ som äter en massa bajs. Nu har han även börjat sno sonens använda blöjor på natten och käka hans bajs. När jag upptäckte det så gick jag ju bort till hunden och han visste ju direkt att oj matte har upptäckt vad jag gjort. Om han nu vet att det är fel kan han inte bara sluta. Måste ha dörren stängd på nätterna till sonens rum, men risken finns ju att det glöms bort.

Sv: Jäkla skithund

usch :crazy: måste väl finnas någon anledning till att hunden gör så?

*ryser*

Jag vet inte, men han äslkar allt bajs och allt som stinker, det som stinker kan man ju rulla sig i. :devil: Då blir ju matte så glad. Det värsta är väl att efter han ätit bajs så tror han att han ska få slicka mig i ansiktet. :crazy:

Men alltså vart kastar ni sonens blöjor om hunden kan norpa åt sig ?

I en sån papperskorg men lock som man får trampa på för att få upp. Den är i metall. Ni förstår nog vad jag menar för någon. Men han har kommit på att den går att välta...

Men kan ni inte ha den i badrummet ?

Hmm det kvittar i vilket rum vi har den då vi inte stänger några dörrar till några rum. Men vi har bestämt att vi måte börja göra det till stoffes rum, när vi sover. Han gör inget sådant nä mate är vaken. Problemet är väl att man glömmer alltid någon gång och nu vill jag banne mig få hunden att sluta. Han vet ju om att han gör fel. Frågan är bara hurvida vi ska gå vidare med det hela.

Hm äsch det är väl bara jag som inte förstår problemet :D

Jag ser inga problem med att ha en stängd dörr till ex toaletten..

Hm äsch det är väl bara jag som inte förstår problemet :D

Jag ser inga problem med att ha en stängd dörr till ex toaletten..

Här glömmer vi bort allt sådant. Vi stänger ju aldrig nästan till toan på dagarna heller då vi är där, då vi har en son som kryper efter och bli ledsen i så fall.

Det är ju inte bara blöjorna jag vill att han ska sluta äta.. Han äter ju en massa skit när han är ute med. Det är inte lätt att se varje hundkorv ute. Folk hade ju kunnat ta upp det efter sig men det är ju för jobbigt. Man måste ju på något sätt kunna träna bort bettendet.

okej.. hm sätt en lapp på toalettdörren då..

Glöm ej att stänga dörren när du lämnar toa:n

Prova att ge honom foder med mindre kolhydrater. Foder med mycket kolhydrater kan bidra till detta fenomen.

Min hund är så äcklig. Han är en sådan äcklig typ som äter en massa bajs. Nu har han även börjat sno sonens använda blöjor på natten och käka hans bajs. När jag upptäckte det så gick jag ju bort till hunden och han visste ju direkt att oj matte har upptäckt vad jag gjort. Om han nu vet att det är fel kan han inte bara sluta. Måste ha dörren stängd på nätterna till sonens rum, men risken finns ju att det glöms bort.

Hur gammal är er hund? Vet att detta bajsätande är ett fenomen som vissa unghundar har och som sedan försvinner. Båda mina käkade när det var mella 6-12mån men la sedan av. Tror också att det kan man årstiden att göra, att när de är "frusna" blir de godare. Har hört att det lägger som ett lager/en hinna runt bajset. :rofl:

Sen inomhus är det väl enkelt så att han har hittat godis, och vem kan avstå från det om man vet hur man kommer åt det. :idea:
Hundar e ganska äckliga när det kommer till sånt här, bara att vara ihärdig och ta bort beteendet, antingen se till at få undan papperskorgen så han inte vänjer sig alltför mycket vid beteendet eller vänta ut blöjperioden. ;)

Nja unghund är han inte. Han blir 7 i år. Men han är och har alltid varit glad i skit.

Mums, det som är så gott.:eek:
Nej, skämt åsido, har hört att hundar älskar bajs i alla former, det är absolut inte farligt, däremot tycker VI det är döäckligt. Hörde en veterinär på radion och hon sa att det var något i skiten som dom gillade, nån mineral eller nåt. Kommer inte ihåg. Men sen bli pussad av dom, vill man ju inte. Värre är när dom rullar sig i lös diarre', människobajs. Milde tid vilket tvättande det blir. Men det får man ta, det onda med det goda.
Kan ju undra varför folk skiter i skogen.:confused:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 794
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 678
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 128
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka