jahapp.. då va det gjort..

Minerva

Trådstartare
Har lagt ut min Vovve på blocket nu..
Hittar jag rätt person så kommer han att flytta härifrån..
Konstigt.. det känns inte så där jätte jobbigt, är det fel på mig ?

Anledningen till att jag ska sälja honom..
1. Han va ett impulsköp ända ut i fingertopparna
2. Han är egentligen för stor för mig, är ivägen..
3. Han är FÖR mammig :crazy: så fort jag rör på mig så ska han vara bredvid mig och se vart jag tar vägen..
4. Han får egentligen inte all den motion som raserna kräver.. Han skulle egentligen vara hos en riktig friluftsmänniska.

Så, därför blir det att sälja honom.
Istället kommer jag att skaffa mig en renrasig hund, en valp. som jag får uppfostra från början och som jag kan göra mer med..
Längtar så mkt tills jag kan gå på grytträningar, få gå på utställning med henne/honom...
Kommer att göra så himla mkt! :)

Skulle egentligen ha skaffat mig en renrasig hund efter Tilly, Men då köpte jag Ori istället.. enbart för att det va samma raser som tiken.. impuls säger jag bara...

Så håll nu tummar och tassar på att jag hittar en person som verkligen kommmer att göra allt för min lilla kis

Sv: jahapp.. då va det gjort..

Var bara noga med vem du säljer den till. Följ upp hunden sen så den fått det bra, så det inte blir en "vandringspokal". Vad är det för ras? Vilken hund ska du ha sen?

Personligen skulle jag inte ha samvete till att göra mig av med en av mina hundar för att skaffa en annan.

Jag har många gånger haft lust att sälja våran stora hund, så att jag kan köpa en renrasig att ställa ut osv. Men mitt samvete hindrar mig.
Har jag tagit mig an en hund ska jag ta hand om det resten av dess liv. (ibland trots motgångar) Man älskar ju dom små liven så himla mycket! :love:

Istället har jag lagt en ny hund på is ett par år, tills hundarna (och barnen) blivit äldre. Då blir det ett nytillskott här hemma! :)

Men alla människor är ju olika och jag ser inte ner på dig pga ditt beslut, utan säger bara att jag inte skulle kunna göra det,

jag har det ungefär likadant. jag skulle aldrig kunna göra mig av med någon av mina hundar för att köpa en ny. eftersom de är oreggade har de samma status som blandraser och den är inte mycket att hänga i julgranen. risken för att de skulle bli vandringspokaler är alldeles för stor.

Var bara noga med vem du säljer den till. Följ upp hunden sen så den fått det bra, så det inte blir en "vandringspokal". Vad är det för ras? Vilken hund ska du ha sen?

ja gud jga kommer att vara jätte noga.
Dt är en husky/vorsteh/Pointer.

Jag ska ha en JRT..

Hur kan du säga så? Hon mår säkert dåligt som det är och hon älskar säkert sin hund lika mycket om alla andra.

TS: Jättebra att du tar tag i det så att din hund får det den behöver :)

:bow:
ja jag anser att min vovve hellre får komma till ett annat hem än att han ska få för lite av det han egentligen behöver här..

Jag skulle inte ha lagt ut den på blocket. Känns lite för oseriöst i mina ögon. Hellre en seriös hundtidning som t ex Brukshunden.

går det att annonsera om blandraser där?

Minerva; ta inte mitt inlägg som personlig kritik. jag får erkänna att första reaktionen är nääää... men samtidigt, varför ska man ha kvar hunden om den kan ha det bättre hos någon annan? fast sen är det ju det här med att det är en blandras, och en stor och aktiv sådan. det går aldrig att helgardera sig. har du inte någon bekant som vill ta över hunden?

Jag skulle inte ha lagt ut den på blocket. Känns lite för oseriöst i mina ögon. Hellre en seriös hundtidning som t ex Brukshunden.

Jag har lite svårt att förstå att blocket skulle vara så hemskt att annonsera på. Vitsen är ju att nå så många människor som möjligt så att man hittar den rätta.

När jag annonserade ut en omplacering gjorde jag det på blocket och min egen hemsida. Alla som svarade på hemsidans annons var seriösa, och från blocket var kanske 35% seriösa och bra aspiranter. I slutänden var det en som svarat på blocketannonsen som var den ultimata.

Till TS: Jag tycker att det är bättre att omplacera om man inte är nöjd med sitt hundägande. Det kan aldrig vara optimalt att ha kvar en hund "bara för att". Så länge man låter det ta den tid det tar att hitta rätt hem tycker jag inte att det finns några fel anledningar att omplacera.

Jag har lite svårt att förstå att blocket skulle vara så hemskt att annonsera på. Vitsen är ju att nå så många människor som möjligt så att man hittar den rätta.

Det funderade jag också över. Tycker blocket är en utmärkt annonssajt. Klart man får sålla, men det får man göra vart man än annonserar.

TS: Tycker det är starkt gjort att ta det beslutet! :bow:

Förstår inte det här... Varför skulle det vara så mkt sämre??
Alla mina seriösa hundvänner både köper och säljer på blocket...
visst det finns oseriösa där.. men det finns det väl överallt!
så varför skulle jag annonsera min blandras i en hundtidning jag inte ens läser..
På blocket vet jag ju att det är många som kollar.. och jag säljer honom inte till första bästa heller.. (om inte den första bästa är helt underbar)

Sen måste jag ju bara skriva att det är en kvinna som har ringt..
I morse... ca 8.30.
Hon ville komma o kolla på honom ikväll, hon verkade verkligen urbra! men jag får ju se sedan oxå.. Hon tkr iaf att det är viktigt att få prova en vecka först, vilket jag tkr är nästan ett måste.. iaf för att han inte ska bli en vandringspokal tex..
så jag kommer att uppdatera ikväll efter att hon o karln har varit här :)

Först och främst: Jag håller tummarna för att du dels hittar ett nytt, bra hem till din kille och dels för att du hittar en ny, bra vovve som bättre överensstämmer med dina önskningar och ambitioner. Men låt det då inte bli ett nytt impulsköp! Kolla noga upp tänkbara uppfödare och köp renrasigt, dvs reggat i SKK! ;)

Sen så håller jag med Duvan och Grana mfl, jag tycker inte heller att Blocket förtjänar sitt dåliga rykte. Man får, som alltid oavsett, sålla agnarna från vetet. Både som köpare och säljare. När jag sålde min förra hund, så var det via Blocket och den som till slut fick köpa henne var en gammal uppfödare!

Till sist så måste jag säga att det dräller av blandrashanar av större modell som titt som tätt söker nya hem. Jag lär väl få på huvudet av alla hundälskare nu, men jag är för avlivning i större utsträckning. Hellre det än fler vandringspokaler som blir än mer förvirrade och i slutändan farliga. :crazy: Jag avlivar hellre en hund än skickar den vidare, speciellt om det finns minsta pyttelilla antydan till problem eller aggressivitet.

Var ju tvungen att kika på annonsen :D
Jag hade däremot inte skrivit den anledningen varför du inte kan ha honom kvar.
Antar du kommer ha kontakt med den som köper honom och vad ska då den tro när du sen köper en ny.

Har lagt ut min Vovve på blocket nu..
Hittar jag rätt person så kommer han att flytta härifrån..
Konstigt.. det känns inte så där jätte jobbigt, är det fel på mig ?

Anledningen till att jag ska sälja honom..
1. Han va ett impulsköp ända ut i fingertopparna
2. Han är egentligen för stor för mig, är ivägen..
3. Han är FÖR mammig :crazy: så fort jag rör på mig så ska han vara bredvid mig och se vart jag tar vägen..
4. Han får egentligen inte all den motion som raserna kräver.. Han skulle egentligen vara hos en riktig friluftsmänniska.

Så, därför blir det att sälja honom.
Istället kommer jag att skaffa mig en renrasig hund, en valp. som jag får uppfostra från början och som jag kan göra mer med..
Längtar så mkt tills jag kan gå på grytträningar, få gå på utställning med henne/honom...
Kommer att göra så himla mkt! :)

Skulle egentligen ha skaffat mig en renrasig hund efter Tilly, Men då köpte jag Ori istället.. enbart för att det va samma raser som tiken.. impuls säger jag bara...

Så håll nu tummar och tassar på att jag hittar en person som verkligen kommmer att göra allt för min lilla kis

En stor eloge till dig för att du ser till hundens bästa :bow::bow::bow:, jag hade gjort samma sak.

tack så mkt :D
Nä tro mig det kommer inte att bli ett nytt impulsköp! :) har hittat en uppfödare sen en tid tillbaka som jag dels känner och som har jätte trevliga hundar..

:) Ja jag har sutte o pratat med min kompis idag om det där.. ska prata med den som kommer att köpa ori att om de känner att de inte vill ha kvar honom eller nått, så endera kommer han tillbaka, eller så blir det avlivning då.. för det blir hans fjärde hem detta.. så absolut inge mer!

hihi va trevligt ^^
Inte? jag ljuger ju inte :p det är det värsta jag vet :o
Om dt är platsbrist så har jag det.. Jag bor i en liten gäststuga, och hundarna får inte vara inne i stora huset, annat än att ligga i en bädd i köket, då min mamma inte vill ha dem överallt..
så en liten hund är mkt bättre då ^^

Jag menar inte att du ljuger. Men jag vet hur jag hade tänkt.
Bättre att säga att du inte trivs med honom av de anledningarna du skrivit här.
För gillade jag en hund skarpt då skulle platsbristen inte avgöra. För tränar kan man göra ute och koppla av kan man göra inne :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 041
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 217
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10