Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skinkan är provsmakad, granen är klädd och nästan alla julklappar är inslagna. Jag har bara de som barnen ska få på morgonen kvar att slå in. Och så ska vi baka kakor till sambons syster.

Jag på mig just i soffan en stund. Jag har huvudvärk.

Städat lite, gjort degen till mandelmusslorna, gjorde precis det man inte ska göra, dvs ändrade proportionerna, får se om det blir katastrof :nailbiting: Nu ska jag bara diska och städa lite mer, dammsugning sker imorgon! Uff, längtar efter julmat men har lovat mig själv att inte nalla på något förrän i morgon! Fascist var ordet! :angel: Funderar på om jag ska slänga revbenen i pottan ikväll eller imorgon bitti. Det blir nog imorgon tidigt. Verkar finnas två basrecept, ett med liquid smoke (har inte hemma) och äppelcidervinäger och ett med ketjap mantis (har hemma) så det får det bli. Orkar inte göra någon glace även om det egentligen hör till.

Snart hemma från ge-kås. Var rätt lugnt där så kunde strosa på och kika i lugn och ro :)
Hämta sonen hos sin faster innan vi kör hem sista biten, lugnet kan bero på att han befann sig där istället :p
Är lite stolt över att jag lyckades lägga tillbaka varor för tusenlappen i "ångrahyllan" innan vi styrde mot kassan :up:

Har hämtat ut ett paket på Ica - akvarieväxter som är nu planterade i karet. Köpte rosor till morsan där med. Sedan iväg till Citygross för att hämta ut den beställda buffématen till julafton.
Lagat middag och ätit den - Hemmagjord pizza :d
Slösurfar nu lite innan kvällsfika och dumburken.
Har inte plockat ner granen än, den får stanna kvar på vinden i år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 586
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V