jaha, så trillade man ner i träsket igen!

toughcookie

Trådstartare
Igår ringde gamla chefen och bönade och bad att jag skulle rida in hans åring och vek som man är så sa jag såklart ja.......
jag som lovat mig själv att inte sätta min fot på täby galopp på ett BRA tag :crazy:
Har ju ridit in alla avkommor till det stoet så liiiite kul ska det ju bli men tänk att det ska vara så svårt att släppa taget om galoppen.
Så snart ses vi på banan! :banana:

Sv: jaha, så trillade man ner i träsket igen!

inte för att ja kan något om galopp o e väl första gången ja e inne... men de låte rkul..fast rida 1 åring... ja som e hopp/dressyr ryttare tycker de låter tokigt... att sitta på nån av mina åringar.. känns inte så lockande.. men hoppas de går bra

Jodå, det brukar gå bra med åringarna! fram till förra året har jag ju ridit in runt 15 stycken varje höst men nu hade jag ju bestämt mig för att lägga av :o .
det ÄR jättestor skillnad på halvblodsåringar och fullblodsåringar, det finns inte många halvblod jag skulle sätta mig på när dom är 18 månader. Kanske framförallt för att jag tycker halvbloden är "barnsligare" än fullbloden!
(och JA, jag håller på med halvblod också!)

:rofl:

Så kan det gå!!!
Å andra sidan så ska man ju göra det man är bra på!!

Jag visste det....

Jag ska BARA rida den tills den kan cantra ett halvvarv på banan SEN lägger jag ner..............
(nån som tror mig? :angel: )

nejnejnej, jag ska flytta LÅÅÅÅNGT bort från varenda galoppbana......

haha visst lycka till!

S

en när du flyttat kan du ju starta avvänjningsklinik för galoppberoende... :p :D :angel:

en när du flyttat kan du ju starta avvänjningsklinik för galoppberoende...
JA! det var ju en bra ide´! det betyder ju att jag inte behöver fixa jobb innan jag flyttar! Det borde man kunna bli rik på!

För att komma bort behöver du flytta lååångt från banorna. Se på mig, tog mitt pick och pack och drog till småland och har inte satt min for vare sig på Täby eller Jägersro sedan dess. Fast jag måste villigt erkänna att jag saknar det enormt ibland.

toughcookie skrev:
nejnejnej, jag ska flytta LÅÅÅÅNGT bort från varenda galoppbana......

Haha "okej" lycka till:D
du kommer endå tillbaka någon gång;)

ha det så bra.
sitt kvar!

flytta till norrland..elle hälsingland räcker... här finns de så vitt jag vet ingen galoppbana på LÅNGT håll..

varför vill du hålla dig borta för? är väl ingen ide att kämpa emot.

Joo, jag har hållit på i så många år och lessnat på "folket" inom galoppen.
Det är alltså inte galoppen i sig, jag skulle mkt väl kunna tänka mig at jobba tex i oslo eller england men aldrig mera täby..............

nej du har rätt ibland kan man bli lite less på folket alltså, stämningen kan bara sjunka till botten ibland men England låter bra. Oslo är ju samma människor som på Täby typ hehe

Liknande trådar

Hästvård Hej, *Långt inlägg* Har placerat mig själv i en högst olycklig och oförnuftig position.. Har blivit hals över huvud förälskad i en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 816
Senast: Silvery
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·
S
Trav Hejsan Jag känner mig lite kluven om min 3 åring någonsin kommer att kunna starta på banan. Fakta: född slutet av juni 03. Inkörd...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: ghost
·
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men i alla fall. I våras så sa stallägaren till mig att min häst var så elak så han skulle få gå...
2
Svar
25
· Visningar
1 896
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar