Jaha så har man fått mjölkstockning....

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Så går man nu hemma med 40 graders feber och enorm huvudvärk....
Och var man inte trött innan så kan jag meddela att man är det nu :crazy:
Ville inget speciellt med denna tråd mer än klaga av mig lite.....
Undrar föresten om mjölkstockningen påverkar barnet vid amning, tycker hon har varit så gnällig sista dygnet eller är hon en av dom som påverkas av tabletterna (Panodil Zapp)?
Eller en trött mamma :bow:
 
Sv: Jaha så har man fått mjölkstockning....

Hua, usch det är inget jag längtar efter igen! För min del funkade det bra att ställa mig i en varm dusch och försiktigt massera de intvålade brösten samt släppa på trycket. Man fasiken vad ont det gjorde.
Jag tror inte att din lilla är gnällig pga av tabletterna. Kan det vara att hon har lite magknip? Eller bara vill ha närhet.
Likväl kan de gnälla om de är i en ökningsperiod. Med tanke på att du har mjölkstockning så borde det ju vara så att du/hon, ammat oftare och fått igång en större produktion än vad hon just nu behöver. När de går in i ökningsperioder så stimuleras ju brösten till att öka mjölproduktionen och ibland producerar de betydligt mer än vad som behövs, är ju lite svårt för kroppen att ställa in sådär bums.Likväl kan det ju vara så att hon vill äta oftare, eller helt enkelt är mer snuttesugen.

Sänder dig en värmande tanke, för mjölkstockning är definitivt något man vill klara sig utan
 
Sv: Jaha så har man fått mjölkstockning....

Sänder dig en styrkekram!!

Jag är så gruvligt skittrött, och jag har inte ens mjölkstockning... :crazy: Är lite förkyld och varm och tycker nog att det är "syndast om mig i heeela världen", men så är det ju naturligtvis inte... Tycker synd om dig!! *här kommer styrkekramen*
 
Sv: Jaha så har man fått mjölkstockning....

Åh, jag lider med dig:crazy: . Jag fick mjölkstockning på julafton -02 när dottern var tre veckor gammal.
Bara för att gammlamormor tvunget skulle vädra ut matosen:devil: .
 
Sv: Jaha så har man fått mjölkstockning....

Stackare. Tänker på dig och hoppas att det snart blir bättre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 760
Senast: Bri
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 525
Senast: Keb71
·
Övr. Barn Nu är det dags igen. Min Jerry har börjat i trean och vi ska ha utvecklingssamtal. Allt kan självklart inte vara bra, men fröken...
Svar
13
· Visningar
2 615
Senast: lynxlady
·
Övr. Barn Jag har under en tid funderat på att ansöka om ensam vårdnad för min dotter, men undrar lite hur man gör och hur det går till. Hur...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 723
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp