Jag vill, jag vill, jag vill!

attempt

Trådstartare
Hur övertalar man sin mamma att man ska få köpa en liten, söt, dvärgvovve, med sånna där underbara, stora ögon som bara sitter och tittar kärleksfullt på en och säger: Köp mig! :love:

Hur gör man det?
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

jag såg en tråd på gnägg, och att du eventuellt skulle skaffa medryttare för att du inte hinner med både skola + häst.
HUR ska du då hinna med hund + häst + skola? :confused:


och, njae, jag vet inte hur man övertalar. jag har försökt ;)
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Man försöker inte ens!

Jag köpte min andra hund när jag slutade nian. Och herregud, vad jag ångrar det köpet ofta. Varje dag känner jag mig stressad över hur jag ska hinna med allt. Jag får skuldkänslor de dagarna jag inte hinner gå ut en långpromenad på minst en timma och jag får ännu mer skuldkänslor när jag inte hinner träna med honom. En hund tar nog ännu mer tid än en häst! Så har man inte tid med häst, ja, då blir det jobbigt med hund..

Och ja, jag har två dvärghundar...
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Håller med. Vi har två hundar på 18 och 16 månader. Och jag får så dåligt samvete av att inte ge dom den tid och uppmärksamhet dom behöver. Som tur är är det pappas hundar och han de dom den tid dom behöver, men det ska inte bara vara en i familjen som sköter hunden.
Jag tycker dom tar mycket tid, och jag har ingen häst ens..

Fast om ni säger att det är mer med en hund så kan jag nog skaffa häst trots allt. ;)
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Och tänk på det att hunden blir troligen minst tio år.
Hur ska du göra med den när du flyttar? Om du ska/går på gymnasium på annan ort? Om du vill ta ett år att bo utomlands, vart ska du göra av hunden?
Jag menar, om inte din mamma är speciellt hundintresserad...
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Jag menar inte så riktigt kanske... alltså hästen tar tid på ett annat sätt. Man är hos hästen i 3-4 timmar om dagen. En hund får vara ensam max 4 timmar om dagen..

Så menade jag det.. :p
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

du kan ju skaffa en hund om du har tid med den. Men annars så är det ganska dumt. En hund lever ca 10 år!

din mamma kanske inte orkar ha en hund bara..
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Jag fick min/våran hund när vi flytta från sthlm till skåne så jag skulle vilja flytta hit :angel: Vi har en Irländsk setter, en hund som kräver Mycke promenader och ska springa löst varje dag. Nu vet jag inte hur mycke små hundar behöver vara ute varje dag men den ska ju ofta och om du går skolan och sen åker till stallet kan du ju inte lämna den hemma ensam under hela den tiden!!

Jag har också häst men har tur som har så underbara föräldrar som går morgon och eftermiddag så går jag lunch när jag är ledig och alltid kvällarna. Går väl inte speciellt länge kanske 30 minuter på kvällen.

Skaffa inte hund om du redan känner dig utan tid!!
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Efter år av tjat så köpte vi en hund :D Men min mamma har alltid velat ha hund men ví hade inte tid förrens nu. Och hon kan ha med han på jobbet, vilket är jättebra ;) Jag har en dvärgschnauzer och hundar tar tid!! Eller han vill att man leker med han hela tiden och så, klart man kan säga nej men jag kan inte alltid motstå för han är så söt :p


Kan tillägga att han skäller ;) :o
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Därför ska man ha en SPringer, Malte skäller inte han inte.. Även fast hanär jakthund.. *då ska han ju visserligen skälla, men iaf.. :angel:*
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Och små hundar brukar dessutom bli äldre än stora hundar.
Vi har två små hundar, så dom har ju sällskap av varandra när mina föräldrar är på jobbet och jag o mina systrar i skolan/stallet.

Jag tycker du ska vänta tills du verkligen känner att du har tid.
Är det en valp så måste den ju dessutom uppfostras.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Mina springer skäller ofta :eek:

Iaf minstingen, skäller på allt som rör sig..:D
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Oftast går det inte att övetala eftersom det nästintill måste finnas en orsak till att din mamma säger nej!?
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Det kanske är normalt att dom ska skälla.. Har för övrigt en wachtel som heller aldrig skäller. (nästan) bara när han jagar, får vittring och on man leker med honom..
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

Snälla någon köp ingen hund!
Jag slår vad om att du inte har den tid som krävs för en hund, framfrallt inte i början!
 
Sv: Jag vill, jag vill, jag vill!

jag vill oxå ha en hund :love:
men inte nån dum minivovve som bara skäller utan en stor, lekfull, mjuk och skön collie (inte för att collier är så stora...)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp