Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

och även om jag börjar träna idag så kommer jag ändå inte lyckas gå ned nästan 10kg innan sommaren är slut så då är ännu en sommar meningslös och borta och den vidriga vintern med tillhörande depression kommer igen 😭

Jag vill inte ha panik hela tiden! Det spelar ingen roll vad jag gör 😭 äta = panik, anstränga mig = panik, tvinga mig = panik, promenad = panik, städa = panik, göra precis vadsomhelst = panik och så ta allting och sätt ett ”inte” framför och det är också panik. Det som ger minst panik är att vara helt passiv men även det ger panik. Jag är ett hopplöst fall och så oduglig att jag inte ens klarar av att ta livet av mig. Hur fan kan man överleva för att man tar för MÅNGA tabletter?! Och varför kunde de inte väntat en halvtimme att leta efter mig när jag skulle ha lyckats!!!! Jag hatar alla och allra mest hatar jag mig själv för att jag är så jävla oduglig!!

Jag vill inte ha panik hela tiden! Det spelar ingen roll vad jag gör 😭 äta = panik, anstränga mig = panik, tvinga mig = panik, promenad = panik, städa = panik, göra precis vadsomhelst = panik och så ta allting och sätt ett ”inte” framför och det är också panik. Det som ger minst panik är att vara helt passiv men även det ger panik. Jag är ett hopplöst fall och så oduglig att jag inte ens klarar av att ta livet av mig. Hur fan kan man överleva för att man tar för MÅNGA tabletter?! Och varför kunde de inte väntat en halvtimme att leta efter mig när jag skulle ha lyckats!!!! Jag hatar alla och allra mest hatar jag mig själv för att jag är så jävla oduglig!!

Jag tycker inte du är oduglig ..

Du har fått ett liv med många hinder 💔
Har du funderat någon gång om alla dina motgångar kan ha utvecklats till en utbrändhet?

Tänkte om de mentala verktygen man använder sig för att hantera en utbrändhet kan vara till nytta för även dig.

Jag vet inte vad jag ska göra för jag mår så fruktansvärt dåligt över vikten och att kläderna inte passar 😭 Jag har inte råd att köpa nya kläder och jag vill inte köpa nya kläder och inse på riktigt att jag måste köpa XL istället för M/L när jag hade S när jag mådde bra i min vikt 😭 Jag VILL OCH MÅSTE träna så varför kan jag inte?!!!!! Jag är så jävla ledsen och förbannad över hur fruktansvärt oduglig jag är 😭 Jag kan inte ens ha mina tjockkläder längre 😭
Får du hjälp med din ätstörning?

Jag tycker inte du är oduglig ..

Du har fått ett liv med många hinder 💔
Har du funderat någon gång om alla dina motgångar kan ha utvecklats till en utbrändhet?

Tänkte om de mentala verktygen man använder sig för att hantera en utbrändhet kan vara till nytta för även dig.
Men jag är det 😞 Andra gör saker trots att de inte orkar/vill och jag kan inte ens göra saker jag verkligen vill. Troligen mår jag lite sämre för att jag är extra trött efter igår men det går aldrig bra annars heller

Vet inte. Gjorde det första självtestet som kom upp och fick detta
IMG_2705.webp

Får du hjälp med din ätstörning?
Nej, jag får ingen hjälp med någonting mer än mediciner. Men jag tror inte att jag kan tycka att jag är fin som jag väger nu oavsett hur mycket terapi jag än får, samtidigt hade jag nog inte mått riktigt lika dåligt om jag haft fina kläder som passat men jag har som sagt inte råd att köpa några kläder. Jag har tröjor som passar och något par byxor och ett par klänningar, men resten är det skralt med och då är mina garderober mer än proppfulla 😭

Jag bara fastnar överallt 😞 just nu sitter jag på hallgolvet och tar mig ingenstans trots att jag vill och måste 😞 helst vill jag bara gå och lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet men jag har massor jag behöver göra och en del jag MÅSTE göra

Men jag är det 😞 Andra gör saker trots att de inte orkar/vill och jag kan inte ens göra saker jag verkligen vill. Troligen mår jag lite sämre för att jag är extra trött efter igår men det går aldrig bra annars heller

Visa bifogad fil 121571

Nej, jag får ingen hjälp med någonting mer än mediciner. Men jag tror inte att jag kan tycka att jag är fin som jag väger nu oavsett hur mycket terapi jag än får, samtidigt hade jag nog inte mått riktigt lika dåligt om jag haft fina kläder som passat men jag har som sagt inte råd att köpa några kläder. Jag har tröjor som passar och något par byxor och ett par klänningar, men resten är det skralt med och då är mina garderober mer än proppfulla 😭

Ok, jag förstår. Du har ingen vän eller familjemedlem som kan hjälpa dig att få mer hjälp än mediciner?
Jag kan absolut förstå dig. Oavsett vad andra säger så är det viktigt att en själv känner sig bekväm i sin kropp. Kanske det finns en kostrådgivare här på buke som kan ställa upp och hjälpa dig med ett matschema? Varje promenad du tar är bra för både kropp och knopp, jag tycker du är duktig som kämpar på som du gör! Jag har sett på fb att det ibland anordnas klädbytardagar. Kan det vara något? Eller sälja något plagg du inte gillar eller använder och på så sätt köpa ett nytt du vill ha?

Visa bifogad fil 121571

Om du orkar kan det kanske vara värt att ta upp med vården att du får höga resultat vid självtester, och att du vill utredas.

För mig innebar rätt hjälp att jag insåg att jag bet ihop JÄMT, kroppen var i stress/spändläge JÄMT, oavsett om jag låg i sängen och "vilade", åt mat, slappade i soffan, promenerade osv. Var liksom aldrig i viloläge.

Finns det tillfällen där du känner dig helt avslappnad och utan krav på prestation/ bita ihop?

Jag bara fastnar överallt 😞 just nu sitter jag på hallgolvet och tar mig ingenstans trots att jag vill och måste 😞 helst vill jag bara gå och lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet men jag har massor jag behöver göra och en del jag MÅSTE göra

Är du utbränd också? Du låter totalt slutkörd.

Jag orkar inte svara nu. Mår så dåligt. Jag har iallafall någorlunda städat marsvinsburen och så har jag klippt Floor och badat av Yannis för att se vilken päls som måste klippas och vad jag kan spara. Hade behövt föna honom men det orkar jag inte hur mycket jag än försöker så han får självtorka för det är ändå varmt. Alla marsvinen har tappat i vikt så vet inte om det bästa är att snagga dem helt och hållet. Jag kommer ändå inte att orka åka på fler utställningar 😞 måste till min vän senare. Jag orkar inte men hundarna måste ändå ut

Bara gråter och gråter. Allt känns totalt meningslöst och hopplöst och det blir ännu värre för att både jag och lägenheten är äckliga och jag tycker synd om hundarna som bara har fått komma ut och kissa

Jag vill gå och köpa godis att tröstäta men då kommer jag ju bara bli ännu tjockare

Jag orkar inte svara nu. Mår så dåligt. Jag har iallafall någorlunda städat marsvinsburen och så har jag klippt Floor och badat av Yannis för att se vilken päls som måste klippas och vad jag kan spara. Hade behövt föna honom men det orkar jag inte hur mycket jag än försöker så han får självtorka för det är ändå varmt. Alla marsvinen har tappat i vikt så vet inte om det bästa är att snagga dem helt och hållet. Jag kommer ändå inte att orka åka på fler utställningar 😞 måste till min vän senare. Jag orkar inte men hundarna måste ändå ut
Du svarar när och om du vill eller har ork.
Känn ingen press på att du måste svara, spar energin till dig själv.

Efter en väldig massa ångest och gråt (jag hatar att gråta! Gråter bara när det är riktigt riktigt illa) så sitter jag och glufsar i mig godis trots att jag vet att det är det absolut sista jag borde göra 😞 Kom iallafall ihåg att köpa salt till diskmaskinen och hämta hö till marsvinen. Jag vill verkligen försöka gå en vettig promenad så jag lämnade hundarna i fd djurrummet för då måste jag gå ned och hämta dem och då är förhoppningen att jag ska lyckas ta en promenad när jag ändå är ute.

Hittade en poledancestång här i stan på marketplace innan. Pojkvännen frågade om jag ville ha den för jag har länge velat göra poledance men det finns inte ens ett uns chans att jag klarar något sådant 😞

Tack 💖 finns dock inte så mycket att göra som utomstående 😞
Tänkte att det kanske kunde vara till hjälp med promenadsällskap, kanske hjälp med städning eller något annat som gör att du tycker det känns tungt och jobbigt?
Jag hjälper gärna om du bor i södra delarna av Sverige med något!

Tänkte att det kanske kunde vara till hjälp med promenadsällskap, kanske hjälp med städning eller något annat som gör att du tycker det känns tungt och jobbigt?
Jag hjälper gärna om du bor i södra delarna av Sverige med något!
Jag har boendestöd som ska hjälpa mig med det men jag tycker att det blir mycket jobbigare och jobbigare hela tiden så ibland klarar jag det inte alls utan måste ställa in pga ångesten. Jag behöver ju få det städat men samtidigt så är det så fruktansvärt jobbigt att släppa in dem för jag skäms över hur äckligt jag lyckas få det på bara en vecka. Det är också jättejobbigt när det kommer olika personer. Pojkvännen säger att jag har blivit mycket bättre på att hålla ordning och rent men jag kan inte se det.
Hundarna känner jag hela tiden att de aldrig får tillräckligt. Jag tycker inte att jag är en bra matte. Visst, jag gör mitt allra bästa, men jag tycker inte att mitt bästa är tillräckligt. Idag har de bara fått komma ut och kissa och bajsa. Visserligen är de fortfarande trötta efter igår, men om de hade fått tillräckligt i vanliga fall så hade de inte blivit så trötta. De är inte vanvårdade, men de behöver mer aktivering och promenader. Jag vill så gärna ut och gå! Som ikväll när det är underbart väder, men vi kom bara runt kvarteret 😞

Det är jättesnällt av dig att erbjuda dig 💖 men jag vet inte om jag klarar att få in någon mer person i mitt liv utan att allt havererar ännu mer. Jag blir för trött i huvudet bara av att träffa mamma, pojkvännen eller någon vän. Fick ställa in med min vän idag trots att hon behövde min hjälp 😞
Pojkvännen ska hjälpa mig att verkligen röja ut hela djurrummet och verkstaden, men samtidigt så känns det meningslöst för jag kommer bara att skapa nytt kaos på ett par veckor även om jag inte ens är där

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 485
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama