Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Men du, räkna kalorier är väl inte något du ska ägna dig åt.... Du fick frisk luft och sol (förmodligen) och rörde på dig och hundarna, det är det viktiga! :heart
Jag måste för jag mår så fruktansvärt dåligt av att ha gått upp så mycket. I torsdags höll vi knappt på att komma iväg till Sweden rock alls för nästan alla mina fina kläder är för små så till slut satt jag och bara grät i nästan en timme. Jag har SÅ MYCKET kläder men nästan inget passar längre utom t-shirts, tre par stretchjeans och en klänning. Lite kläder kan jag tvinga på men då mår jag bara ännu sämre. Kanske passar något mer men jag vill inte prova mer. Och jag har inte råd med nya kläder

Jag måste för jag mår så fruktansvärt dåligt av att ha gått upp så mycket. I torsdags höll vi knappt på att komma iväg till Sweden rock alls för nästan alla mina fina kläder är för små så till slut satt jag och bara grät i nästan en timme. Jag har SÅ MYCKET kläder men nästan inget passar längre utom t-shirts, tre par stretchjeans och en klänning. Lite kläder kan jag tvinga på men då mår jag bara ännu sämre. Kanske passar något mer men jag vill inte prova mer. Och jag har inte råd med nya kläder

Förstår, men räkna kalorier är inget särskilt bra sätt att gå ner i vikt oavsett, och jag gissar att det potensiellt kommer leda till mera ångest.... för inte att prata om ätstörningar....

Röra på sig så mycket man orkar är såklart bra, och såklart försöka äta "bra" mat och undvika skräpmat/godis. Men med din problematik i botten skulle jag radera kaloriräknaren direkt och aldrig titta på den mera. Sagt i all välmening. :heart

Är
Förstår, men räkna kalorier är inget särskilt bra sätt att gå ner i vikt oavsett, och jag gissar att det potensiellt kommer leda till mera ångest.... för inte att prata om ätstörningar....

Röra på sig så mycket man orkar är såklart bra, och såklart försöka äta "bra" mat och undvika skräpmat/godis. Men med din problematik i botten skulle jag radera kaloriräknaren direkt och aldrig titta på den mera. Sagt i all välmening. :heart
Ätstörningar har jag redan och inte ens det är jag bra på. Eller jo, att nästan bara kunna äta en massa onyttigt skit 😞 Jag har satt kaloriräknaren jättelågt. 120 kalorier är ca 3km. 3km är liksom ingenting men inte ens det klarar jag. 2018 cyklade jag 2-12 mil om dagen på min träningscykel och gick minst 5km med hundarna. Sedan har det bara gått utför och utför och nu är det mer än 2 år jag nästan bara legat i sängen utan att klara något 😞 Jag vill kunna acceptera hur jag ser ut men jag kan verkligen inte. Jag är äcklad av hur jag ser ut. Hade jag bara varit någorlunda vältränad hade jag inte brytt mig lika mycket om siffrorna på vågen men nu är allt bara dallrigt fett. Jag klarar ca 20 sekunder planka och det är verkligen patetiskt lite. Jag vill så gärna träna men både idag och igår är jag helt väck. Kroppen känns som den väger 300kg och det tjuter i öronen och svartnar framför ögonen när jag står upp. Men även om jag hade varit piggare så hade ångesten satt stopp 😞 Och även om jag skulle få energi och ångesten minskat så kommer det att ta jättelång tid att gå ned 😞

Jag vet att det är i välmening 💖

Nu har jag iallafall äntligen duschat och ska byta lakan. Fy fan vad snuskig jag har känt mig de senaste dagarna men jag har verkligen inte kunnat tvinga mig in i duschen. Har också datummärkt ganska många bilder på datorn. För att klara detta har det krävts 60mg elvanse, 400mg koffeintabletter och två synefrintabletter. Jag borde ha haft energi till att både städa varenda skrymsle från golv till tak i lägenheten, gå en jättelång promenad och ändå ha energi kvar till något projekt

Och nu har vi varit ute och gått 3,3km! Tänkte först bara att de skulle bajsa, sedan tänkte jag att jag skulle gå till gatuköket en bit bort och köpa en liten milkshake men där var stängt så då gick jag till burger king och köpte milkshake. Det blev mer milkshake än vad jag hade tänkt, men jag gick ju också 2,5km mer än jag hade tänkt

Fått mycket gjort idag men ändå ingenting för allt som är nödvändigt är kvar. Är helt och hållet slut trots ohälsosamt mycket koffein och annan skit. Undrar hur lång tid det tar innan mitt hjärta exploderar? Och mitt blodtryck borde vara skyhögt och inte bara knappt ta sig upp till lågt normalt

Ingen vettig promenad idag men hundarna har iallafall fått springa lösa och busa. Jag själv har cyklat riktigt långt för att lämna av en pryl men jag har ju elcykel så det räknas knappt.
Nu ska jag försöka fortsätta att röja undan all kaos jag skapat tidigare i veckan 😑

Det känns som att jag är på väg in i en hypomanisk period och fan vad jag önskar att det är så!! Och att den håller i sig i så fall för ibland är det bara ett par dagar vilket inte ens räknas när man ställer diagnos

Blev bara två dagar med lite energi 😑 men det är nog för att jag är så trött i grunden att de två dagarna tog slut på den lilla reserven som fanns. Sedan var jag iväg med hundarna och fixade deras tänder igår. Idag är jag så trött att jag somnat till många gånger trots 400mg koffein :crazy:

Jag är så trött. Jag kan knappt stå upp. Öronen tjuter även när jag ligger ned och jag har stjärnor framför ögonen. Vet inte varför blodtrycket börjat jävlas igen

Fy vad jag är dålig idag 😞 Jag måste ta tag i att ringa vårdcentralen igen, men det är så svårt när jag är så trött och det känns meningslöst för det känns som att ingen kommer bry sig ändå

Jag försöker få något gjort men det går inte. Kroppen är för trött och huvudet för segt 😞

Jag undrar om jag har fått uvi igen för såhär extremextremtrött med blodtrycket nere i källaren har jag inte varit på ganska länge nu. Jag har ju varit trött hela tiden men nu är det som sagt extremt plus blodtrycket. Det är inte normalt att somna med så mycket koffein och annat uppiggande skit jag stoppar i mig

Jag vill sluta med litium. Jag är hellre smal och mår dåligt än tjock och mår dåligt

Jag vet inte vad jag ska göra för jag mår så fruktansvärt dåligt över vikten och att kläderna inte passar 😭 Jag har inte råd att köpa nya kläder och jag vill inte köpa nya kläder och inse på riktigt att jag måste köpa XL istället för M/L när jag hade S när jag mådde bra i min vikt 😭 Jag VILL OCH MÅSTE träna så varför kan jag inte?!!!!! Jag är så jävla ledsen och förbannad över hur fruktansvärt oduglig jag är 😭 Jag kan inte ens ha mina tjockkläder längre 😭

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 850
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 484
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama