Jag vill inte sluta amma

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

...men måste tydligen. Idag var jag hos gyn som konstaterade någon förändring/polyp/rest i livmodern.För att möjligen slippa skrapa så ska jag äta gulkroppshormon som ska göra en kanonblödning och därmed få ut det som gör att jag har 3 veck mens och bara 1 veckas uppehåll. Men då måste jag sluta amma. Och jag har ingen lust. Jag hämtade inte ut receptet idag. Gynekologen tyckte verkligen det var på tiden att jag slutade amma. (min dotter är ett och ett halvt år) men jag tycker att det är så mysigt och enkelt att amma på morgonen o kvällen. Hade inte tänkt att sluta riktigt ännu.
...ville bara beklaga mig lite...
 
Sv: Jag vill inte sluta amma

Det är väl bättre att göra en skrapning?!
Då kan du bara pumpa ur och sen fortsätta amma:)
Blev själv opererad för cystor när sonen var nio månader, ville absolut inte sluta amma redan då!
Gynekologen har inte med din ammning att göra!
Du ska ju få sluta när du själv vill:)
 
Sv: Jag vill inte sluta amma

Hej

jag har haft exakt samma problem som dig(alltså blödning, inte amning) Jag fick också hormoner att äta, med facit i hand hade jag bett om en skrapning, jag gick upp 11 kg under den perioden jag åt hormoner:( Fast ett ingrepp är ju alltid ett ingrepp med alla komplikationer som kan tillstöta, men om jag var dig så skulle jag väga de olika alternativen mot varann innan jag bestämde mig!

//millus- som ammade minsta sonen 16 månader
 
Sv: Jag vill inte sluta amma

Ursäkta mig men vilken jäla pucko-gynekolog!!!!

Klart att du skall amma om du vill det! Och sedan har det ju faktiskt stor betydelse vad din dotter vill. Vill hon amma? Och du känner att du vill/orkar fortsätta så är det solklart.

Gyn får boka tid för skrapning helt enkelt. Gud så dumt att sätta sig över någon annans beslut om ammning eller ej.

mvh Eva *som är jälit trött på att amma men vars 2,5-årige son fortfarande vill, så jag får väl hänga i ett tag till -trots kommentarer från omgivningen*
 
Sv: Jag vill inte sluta amma

På mig hittade den en polyp på livmodertappen när jag var gravid, blödde flera gånger av den och blev livrädd varje gång.

De pratade om "operation" vet inte om de menade skrapning, men sen sa de att man inte gör det på gravida.

När jag var på återbesök senare så hade den gått tillbaka av sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 204
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 558
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp