K
Kimz0r
Sv: Jag vill få barn tidigt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TinyWiny skrev:Grattis till din inställning, jag tycker iofs inte att det är så tidigt att bli mamma vid 21 det är snarare så att det är normalt att vilja ha barn i den åldern, jag tycker det är märkligt att många väntar med att skaffa barn tills de är trettio...
Men det är ju mina åsikter, som ung mamma ser jag bara fördelar, det är lättare att orka med när man är ung, skulle aldrig orka med nattvak mm. lika lätt nu när jag är trettifyra som när jag fick barn, skulle fylla arton samma år som jag fick barn och skulle fylla tjugo samma år som barn nr. två föddes.
Det enda negativa jag kan komma på är dessa insnöade människor som undrar om det inte varit bättre att vänta... På vadå? Mina barn är lika planerade som många andras och det är tråkigt att behöva förklara det.
Bubbla skrev:Egoism är egentligen ingen negativ egenskap. Utan egoism skulle vårt släkte dö ut. Det är vårt samhälle och sätt att se på saker som gör egoism till något fult, titta i naturen, där är alla sig själv närmast...och så evolutionerade som vi gärna vill tro är vi faktiskt inte.
Hursom, kan vi inte släppa den diskussionen nu...och låta tråden handla om ursprungsfrågan?
Det är inte lögn. bara olika sätt att se på saken. Jag tycker det är lågt att kalla folk med andra åsikter för lögnare.Kimz0r skrev:Ren lögn. Varför är det så fult och hemskt att erkänna att man ibland faktiskt är ego?
/Kimz0r, ego.
Kimz0r skrev:Ja, att sätta barn till världen är det mest egoistiska man kan göra.