Sv: Jag tror jag får en stroke
Viktor bli också lite tossig vid läggdags. Han blir väldigt gnällig och verkar omöjlig att lägga. Men jag har turen att ha ett barn som tycker att bara man får lite snutte vid nio på kvällen så lugnar vi ner oss och somnar.
Hoppas att det vänder någon gång. Annars kan jag trösta dig med att när han är 14 år så lär du få gå in med stora gong-gongen och väcka honom till lunch.
Mitt barn blir aldrig dåsig/sömnig, utan ju närmare sovdags han kommer desto mer speedad blir han. Han kan ligga på rygg med armar och ben i vädret och andas som en flämtande hund för att han är så i gasen. Bad, massage, sagor, dämpad belysning, lugn och ro - inget biter, han kan jobba upp sig ändå och han utstöter mer än gärna forcerade skratt och tjut. Många tror att han därför är pigg och glad, men som mamma vet jag att det bara är tröttheten som spökar.
Svårt att förklara riktigt hur det är och jag vet att det ger sig förr eller senare. Försöker tänka att jag har en nyfiken och go grabb som vill lära sig allt på en gång, men nog sneglar man avundsjukt på alla änglalika sovande bebisar.
Viktor bli också lite tossig vid läggdags. Han blir väldigt gnällig och verkar omöjlig att lägga. Men jag har turen att ha ett barn som tycker att bara man får lite snutte vid nio på kvällen så lugnar vi ner oss och somnar.
Hoppas att det vänder någon gång. Annars kan jag trösta dig med att när han är 14 år så lär du få gå in med stora gong-gongen och väcka honom till lunch.