Jag ska köpa hus!

Sv: Jag ska köpa hus!

Spännande med besiktning, jag ska hålla tummarna! Och jag fasar för när vi hittar ett hus..... får spara ihop en extra buffert bara till inredning tror jag. :D
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Hur har det gått med besiktningen??


Vi har också precis köpt hus!!! Så jag vet exakt hur det känns! Vi får vårat hus 12/6.. Snart.. men det känns oerhört långt bort ändå.. och totalt overkligt!!

Fick ni ett bra pris på huset?


Och, GRATTIS!
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Besiktningen gick jätte bra :bump: Får hem papprena i nästa vecka då ska jag läsa för pappa på de anmärkningar som vart, ena vindsskivan var smalare på ena sidan och då kan det bli fukt, inget som måste åtgärdas nu. Lika så hittades det 3 takpannor med sprickor i och det var lite små sprickor i teglet och grunden men inga djupa eller som behöver åtgärdas. Besiktningsmannen tycker det var väldigt få sprickor för att vara ett så gammalt hus!
Vid garageporten så var det inget gallet på brunnen, så då samlas de ju vatten där om de regnar massor.
Sen var det badrummet där var de inte helt riktigt gjort, eller de är gjort som man gjorde förr, man har kvar våtrumsmattan och flytspacklar och kaklar på de. Mätte och kollade extra noga men hitta inget.


Banken på onsdag!


Vi fick ge 850.000:-
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Spännande med besiktning, jag ska hålla tummarna! Och jag fasar för när vi hittar ett hus..... får spara ihop en extra buffert bara till inredning tror jag. :D

Oförutsedda utgifter = t.ex när en stackars gravid kvinna sätter sig på toa i det nyinförskaffade huset för att pinka för femtioelfte gången den dagen så skvalar det mer än vanligt:o , vattentanken har lossnat från sitsen pga sönderrostade skruvar *yiiihoo* not :mad:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Oförutsedda utgifter = t.ex när en stackars gravid kvinna sätter sig på toa i det nyinförskaffade huset för att pinka för femtioelfte gången den dagen så skvalar det mer än vanligt:o , vattentanken har lossnat från sitsen pga sönderrostade skruvar *yiiihoo* not :mad:

Hoppsan! :D Då ska jag kolla skruvarna INNAN jag blir gravid. *noterar*
 
Sv: Jag ska köpa hus!

GRATTIS! Guuud vilken känsla! Jag vet hur det är: Vi har precis skrivit på ett bokningsavtal för en fyra. En nyproduktion som kommer börja byggas i slutet av månaden och inflytt nästa sommar! :bump:
Vi får välja allt själva och helst av allt vill jag flytta nu, nu, nu!!!
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Va rooooligt!!!! GRATTIS!!!!!!

Det var ju absolut inga farliga anmärkningar!
Men huset såg riktigt fräscht ut..! Det är klart att man vill fixa iordning som man själv vill med färger osv, men så länge allt är helt och fräscht så är det ju lugnt.
Va billigt ni fick det!!
Brukar priserna ligga så där ni bor?

Vårt hus är 120 + 57kvm. 3 sovrum, 1 vardagsrum, 1 liten toalett, 1 badrum, kök, stort "hobbyrum", garage samt inglasad veranda..
Huset ligger inne i stan o vi gav 1 125'
Vårt pris var ändå rellativt "billigt".. Fast det hade ju inte skadat att fått det för typ 500' :)

För oss är det bara 56 dagar kvar!!:bump:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Nu väntar jag bara på protokollet så jag kan läsa igenom de ordentligt och läsa de för min pappa :D


Priserna har gått upp iom nya E4an, men runt miljonen kostar de. Beror ju på så himla mycket, läge, hur de ser ut osv.


Vi betalade 50.000:- mer än en anställd hos pappa som köpte en 2a på 60 kvm utan balkong med en hyra på 2.600:- i månaden ;)
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Åh grattis, själv är jag mitt uppe i en budgivning :D

Så jäkla nervöst för just nu är mitt bud högst!
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 106
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp