Jag ska köpa hus!

Sv: Jag ska köpa hus!

Det är ju jättebra. Det är ju en stor affär att köpa hus, så är ju tryggt att ha någon man kan lita på. :)
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Det är vanligt här uppe att man skriver kontrakt innan besiktning. Sen besiktar man och har 1 vecka på sig att häva köpet. Om inte så betalar man handpenning och då är köpet "på g"... man kan ju fortfarande ändra sig men då ryker ju handpenning + att man kan bli "stämd" (om man inte har fredliga säljare)...

Grattis till huset!
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Är säkert så mäklaren menade!


Huset ligger utanför Örbyhus mellan Uppsala och Gävle, 2km från Rasmus farmor som är dagmamma :angel:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

åfan, ska ni bo i Örban ;)
Grattis till huset!
hur stort är det och hur många rum? uppvärmning? storlek på tomt? ååå så det viktigaste, var ska du ha hästen? :) på min gamla ridskola kanske, höhö :)
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Är du från Öhus? Är inte vi typ lika gamla? Min sambo är ju Örbyhusare ;)

105 kvm med 4 rok, källaren är på 90 kvm och där finns ytterligare ett rum. Vattenburet i hela huset med pelletspanna + kamin i vardagsrummet och tomten är på 1508 kvm.

Har mer än gärna hästen på "ridskolan", han (som jag alltid glömmer va han heter) är rektor åt min häst hyresvärd och hon har redan pratat lovande om oss ;) Tänker inte skriva ut mer för det finns säkert folk som känner någon eller har sin häst där själv. Annars så har tydligen grannen stall oxå. Men det lutar ju åt försäljning men vi får se.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag ska köpa hus!

Åh vad roligt :)

Vi ska också köpa hus, men vi har inte kommit längre än visningen.

Nu hoppas jag bara att det går vägen.

M
 
Sv: Jag ska köpa hus!

ah, näää jag kommer från österby från början..
jag är 21 (87:a).
jag var tillsammans med en kille som heter stefan, som är/var kompis med stampe (samuel) som din kompis var tillsammans med förut :p längesen nu, men ändå ;)

jag är typ uppväxt på ridskolan där höhö.. fast jag vet inte vem som äger det nu, slutade nog va där typ 98 eller så när gubbfan sålde alla hästar å flyttade :cry:.. dessutom skulle man nog aldrig kunna gissat på att det fick plats 24 hästar och ponnyer därinne! de har gjort om endel.
funderar du alltså på å sälja hästen?
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Åh vad kul! Grattis!
Är det det huset som ni väntade och väntade på att han skulle ge med sig?
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Calazirya: Vi har vart på en massa visningar, vi kollade på ett för 2 veckor sen. Kom ett par samtidigt som oss:
-Vilken söt bebis hur gammal är han?
Mäklaren: -Ja han borde väl vara 5 månader nu?

wtf Stampe ska bli pappa!!!

Jepp, eftersom hon visat reaktion på ett ben och kräver lite mer än jag kan ge henne, därför är hon utlånad just nu. Hon blir så rastlös av att bara ridas på banan. Blir förhoppningsvis bättre till/om hon kommer hem.

Glimfeather Det höll på å komma hem en jämte/karelare till oss för 2 månader sen ;)

Skumbananen Noppe, han hörde vi inget av, vi la ju bud och hörde inget, ringde sen mäklaren och sa att vi inte var intresserade och då höll de på att avsluta affären, hade ingen aning om att vi ens blivit överbjudna eller så ville kanske inte säljaren sälja åt oss ;)
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Calazirya: Vi har vart på en massa visningar, vi kollade på ett för 2 veckor sen. Kom ett par samtidigt som oss:
-Vilken söt bebis hur gammal är han?
Mäklaren: -Ja han borde väl vara 5 månader nu?

Vi har också varit på mpånga visningar :crazy:, men det här huset känner jag extra mycket för :D
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Grattis! Hoppas det går bra nu framöver. Men var ni inte ute efter gård? Eller det är kanske nån annan... Har inte så bra koll på läget.
 
Sv: Jag ska köpa hus!

nej men! vad kul :) har han tagit sig i kragen nu eller är han fortfarande en liten illbatting? ;)
han och tess är väl inte tillsammans längre, eller hur var det?

synd med hästen.. hoppas det löser sig på ett eller annat sätt!
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Nej det har han inte :crazy: Ingen aning omh ur länge de var tillsammans, för länge i alla fall.


Besiktning av huset sker på onsdag 13:30 :bump:
 
Sv: Jag ska köpa hus!

Grattis:))

Det är roligt nästan jämt att bo i hus! Hihi!
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 106
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp