Jag ska köpa hus!

Sv: Jag ska köpa hus!

Har alltid bott i hus, fy f*n för å bo i lägenhet :crazy:

Lite av baksidan, bakom brunnen är det en dörr från källaren.
baksida_1207685507.jpg

Hallen
hallen_1207683255.jpg

Kök
k_k2_1207683869.jpg

Vuxenrum
vuxenrum2_1207684824.jpg

Bebisrum
bebisrum_1207684974.jpg

Barnrum
barnrum_1207685060.jpg

Badrum
badrum_1207685101.jpg

badrum2_1207685232.jpg

Vardagsrum
vardagsrumm_1207685363.jpg

vardagsrum2_1207685382.jpg

I källaren finns ett sovrum till, stor tvättstuga med toa och dusch, pannrum, snickarbänk och stor garagedel.

Det är väl de rummet vi kommer satsa på att göra om först, för jag tycker inte alls, väggar, golv och tak är lika mysiga som braskaminen :love:

Längtar redan till julafton :o Värmen och skenet ifrån braskaminen och sen en stor tjock julgran med glitter, kulor, ljus och massa julklappar :love: fattas de bara en häst och släde med en massa bjällror.

Vad fint! Grattis!

Men du får ju berätta lite, blir det att flytta långt? Hur stort är det? Är det ute i buschen..? :)
(har inte läst tråden så du kanske har besvarat frågorna redan, sorry isf)

Grattis Pmm! Vad kul att ni äntligen hittat Huset! Hoppas det känns lika bra efter besiktningen.

Och sommaren kommer inte alls kännas lång, eller hur ;)

Nej vi kommer flytta tillbaka där vi bodde förut. Bara några mil att åka, för alla som känner till Örbyhus så är det buschen :angel: men där vill jag bo. Det är väl 2 mil till nya E4an. 2 km till tågstationen där man lätt tar sig till Upptåget som går mellan Gävle och Arlanda. Förskolan till Åk.9. ICA, simhall med babysim.

Det är bara på 105 kvm med en källare på 90 kvm. Det duger, vi hatar ju att städa båda två ;)

bananabambi Det tror jag inte, de här 3 ev. månaderna kommer att gå ruggit fort! Kommer få kasta massor (man samlar på sig regält när man har 2 rum som inte används + uthus) och den här gångne packa i god tid, sist vi flytta så packa vi samma dag ;)

Sen blir det väl bara och flytta in och försöka få till en dotter som matschar det rosa lilla bebisrummet :angel:

Grattis!
Vi kikade på det gula huset precis vid järnvägen för ett tag sen men tyckte att det var för mycket jobb, sen blev det aldrig av att vi kikade på det där huset. Det var ju tur då, jag vet att ni har kikat ett tag. Lycka till och ni lär nog trivas, det ligger ju ett stall inte långt ifrån heller vill jag minnas. :D

/Dravena, som jagar vidare

De har vi oxå kollat på. Är 3 st JÄTTE Getingbon på vinden på det gula :crazy: Han hade fått ett skambud på 495, men vet inte vad de såldes för.

Jepp gamla ridskolan, han som äger det är rektor på skolan där hon som äger stallet jag stått i jobbar å enda sen jag berätta att vi ska åt örbyhus hållet ha hon pratat gott om mig å min häst ;)

Så mysigt :crazy: Vi kollade tillsammans med ett annat par, utan mäklaren. Inget besiktningsprotokoll alltså, men det behövdes inte för att se den svarta randen längs källarväggen. ;) När vi var där låg budet på 650, paret som vi var där tillsammans fick ryck och bjöd 715. Då skrattade vi gott och lät de köpa rucklet. :D

Det såg ut att vara en fin anläggning, så det blir nog toppen det där!

Nej fick han 710 för det? :eek: Det var väl inte besiktat ens?

Mäklaren är kanonbra, tråkigt att han inte har det här huset :( Har vart på många av hans visningar och senast ute i vendel kom vi samtidigt som 2 andra. Frun frågade hur gammal Rasmus var och mäklaren svarar "Ja han är väl en 5 månader nu va?"

Han minns så väl att jag var JÄTTE höggravid på en av hans visningar ;)

715 till och med! :D Det blev nog han glad för, det var nog inte besiktigat nej. Men till och med vi som lekmän hittade en hel del bara genom att titta....

Oj herregud :eek:

Till oss sa han att tåget inte kör så fort förbi, bara 80 km/h eller nått :crazy:

Vi har allt klart med banken nu
Otroligt skönt, var så nervöst.

Hon räknade en driftkostnad på 42.000:- om året :eek: Och då blir vår boendekostnad 8,600:- i månaden. Aldelles lagom tycker jag.

Till oss sa han att det kör ju bara förbi fem-sex gånger om dagen och det är ju inte så farligt. Det tyckte vi. ;) Jag fattar inte hur de som köpte kunde öka budet med över 60 000, med tanke på hur svårsålt det var. Men säljaren var väl själaglad!

Oj, det var en hög driftskostnad! Räknar ni med att komma upp i det eller är det en säkerhetsmarginal?

Vi ska till Hagby och kika nästa helg, nu börjar det äntligen komma ut lite hus häromkring!

De är en kostnad alla har som köper hus. Kommer vi upp i 42.000:- är något allvarligt fel! Typ taket har försvunnit eller nått ;)

Det var själva driftskostnaden jag tyckte lät hög, men då är kanske lånen inräknade? i våra kalkyler har vi delat på själva driften och lånet. Månadskostnaden är ju inte alls farlig för ett hus!

5.100:- är lånen på i månaden. Sen driften på det.

Vi brukar räkna 30.000:- om året i drift, men hellre att de räknar JÄTTE högt än räknar så det precis går runt.

Absolut! När vi sökte vårt lånelöfte räknade vi med en ränta på 8% och driftkostnader på 36 om året, det gick fortfarande ihop med marginal på de summor som vi är intresserade av att betala. Hellre det än obehagliga överraskningar som sagt.

Nu vet vi var det är buketräff till sommaren sen då! :D

Flyttar väl inte in först i augusti, har 3 mån uppsägningstid och vill inte stå å betala för 2 hus. Inte när de här e så dyrt i drift!

Jag kommer shoppa ihjäl mig på en massa krimskrams och lull-lull :eek: å tapeter och möbler ;)

Imorgon e de besiktning!

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 258
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod. Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka