Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är väl de rummet vi kommer satsa på att göra om först, för jag tycker inte alls, väggar, golv och tak är lika mysiga som braskaminen
Längtar redan till julafton Värmen och skenet ifrån braskaminen och sen en stor tjock julgran med glitter, kulor, ljus och massa julklappar fattas de bara en häst och släde med en massa bjällror.
Men du får ju berätta lite, blir det att flytta långt? Hur stort är det? Är det ute i buschen..?
(har inte läst tråden så du kanske har besvarat frågorna redan, sorry isf)
Nej vi kommer flytta tillbaka där vi bodde förut. Bara några mil att åka, för alla som känner till Örbyhus så är det buschen men där vill jag bo. Det är väl 2 mil till nya E4an. 2 km till tågstationen där man lätt tar sig till Upptåget som går mellan Gävle och Arlanda. Förskolan till Åk.9. ICA, simhall med babysim.
Det är bara på 105 kvm med en källare på 90 kvm. Det duger, vi hatar ju att städa båda två
bananabambi Det tror jag inte, de här 3 ev. månaderna kommer att gå ruggit fort! Kommer få kasta massor (man samlar på sig regält när man har 2 rum som inte används + uthus) och den här gångne packa i god tid, sist vi flytta så packa vi samma dag
Sen blir det väl bara och flytta in och försöka få till en dotter som matschar det rosa lilla bebisrummet
Grattis!
Vi kikade på det gula huset precis vid järnvägen för ett tag sen men tyckte att det var för mycket jobb, sen blev det aldrig av att vi kikade på det där huset. Det var ju tur då, jag vet att ni har kikat ett tag. Lycka till och ni lär nog trivas, det ligger ju ett stall inte långt ifrån heller vill jag minnas.
De har vi oxå kollat på. Är 3 st JÄTTE Getingbon på vinden på det gula Han hade fått ett skambud på 495, men vet inte vad de såldes för.
Jepp gamla ridskolan, han som äger det är rektor på skolan där hon som äger stallet jag stått i jobbar å enda sen jag berätta att vi ska åt örbyhus hållet ha hon pratat gott om mig å min häst
Så mysigt Vi kollade tillsammans med ett annat par, utan mäklaren. Inget besiktningsprotokoll alltså, men det behövdes inte för att se den svarta randen längs källarväggen. När vi var där låg budet på 650, paret som vi var där tillsammans fick ryck och bjöd 715. Då skrattade vi gott och lät de köpa rucklet.
Det såg ut att vara en fin anläggning, så det blir nog toppen det där!
Nej fick han 710 för det? Det var väl inte besiktat ens?
Mäklaren är kanonbra, tråkigt att han inte har det här huset Har vart på många av hans visningar och senast ute i vendel kom vi samtidigt som 2 andra. Frun frågade hur gammal Rasmus var och mäklaren svarar "Ja han är väl en 5 månader nu va?"
Han minns så väl att jag var JÄTTE höggravid på en av hans visningar
715 till och med! Det blev nog han glad för, det var nog inte besiktigat nej. Men till och med vi som lekmän hittade en hel del bara genom att titta....
Till oss sa han att det kör ju bara förbi fem-sex gånger om dagen och det är ju inte så farligt. Det tyckte vi. Jag fattar inte hur de som köpte kunde öka budet med över 60 000, med tanke på hur svårsålt det var. Men säljaren var väl själaglad!
Oj, det var en hög driftskostnad! Räknar ni med att komma upp i det eller är det en säkerhetsmarginal?
Vi ska till Hagby och kika nästa helg, nu börjar det äntligen komma ut lite hus häromkring!
Det var själva driftskostnaden jag tyckte lät hög, men då är kanske lånen inräknade? i våra kalkyler har vi delat på själva driften och lånet. Månadskostnaden är ju inte alls farlig för ett hus!
Absolut! När vi sökte vårt lånelöfte räknade vi med en ränta på 8% och driftkostnader på 36 om året, det gick fortfarande ihop med marginal på de summor som vi är intresserade av att betala. Hellre det än obehagliga överraskningar som sagt.
Nu vet vi var det är buketräff till sommaren sen då!
Juridik & Ekonomi
Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod.
Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.