Jag orkar inte

Jag orkar inte. Det är bara för mycket med allt, jag klarar inte av det.
Minsta lilla grej och jag blir irriterad och arg. Aldrig ett bra tecken.. Det kändes ju bra för bara någon dag sedan. Men nu är det bara jobbigt allting.

Vill bara sätta mig i ett hörn och gråta.
 

Nu har jag knaprat Voxra ett tag. Det verkar väl funka. MEN! Jag är så sjukt lättirriterad, värre än vanligt. Jag tjurar ihop för ingenting. Igår till exempel, min man åt typ tre chips. Jag blev så orimligt arg och pratade inte med honom förrän nu på morgonen, och det var knappt jag sa Godmorgon.
Jag vill ju inte vara sur egenligen, men det bara går inte hålla emot. Känner mig så taskig och tjurig..
 
Jag ger snart upp. Ingenting jag gör är gott nog. Hela livet känns som det ska rasa. Jag kämpar och kämpar, men det är inte tillräckligt. Jag är inte tillräcklig.

Du ÄR tillräcklig, eller snarare, försök att inte värdera dig själv efter produktion och prestation.

Du ÄR. Det räcker! Du har ett egenvärde, precis som du är. Bra dag eller dålig dag, trött dag eller full fart.

Ekonomiska goda dagar kommer och går, en del föds in i en enklare lott än andra. Man kan bara göra det man kan, med de verktyg man har för dagen.

Ge inte dig själv skit, mobba inte dig själv. Lätt att säga, en kamp att praktisera, men det hjälper. Tillåt dig själv att vila, att vara "dålig". Mat i magen på dig och barnet, hygienen skött, det räcker. Fokusera på det lilla.
 
Du ÄR tillräcklig, eller snarare, försök att inte värdera dig själv efter produktion och prestation.

Du ÄR. Det räcker! Du har ett egenvärde, precis som du är. Bra dag eller dålig dag, trött dag eller full fart.

Ekonomiska goda dagar kommer och går, en del föds in i en enklare lott än andra. Man kan bara göra det man kan, med de verktyg man har för dagen.

Ge inte dig själv skit, mobba inte dig själv. Lätt att säga, en kamp att praktisera, men det hjälper. Tillåt dig själv att vila, att vara "dålig". Mat i magen på dig och barnet, hygienen skött, det räcker. Fokusera på det lilla.
Tydligen räcker det inte. Jag måste vara tipp topp hela tiden och ha råd med allt.
 
Det vet jag inte. Med tanke på att det är flera som antyder det måste det väl ligga nånting i det.
Nej det behöver det inte alls.
Det kan faktiskt bara vara en trist och tråkig kritik av typen härskarfasoner.

Det kommer att bli bättre när barnet blir äldre.
Småbarnstiden kan vara mycket kaotisk.
Även om barnet är en liten perfekt gullunge så händer det saker i en själv som nybliven förälder.
Och den omställningen tar på krafterna.

Håll ut. Det blir bättre.
 
Varit ute på lite aktiviteter med lilleman. Bara han och jag. Tänkte att det kunde vara ett sätt att lära känna andra. Men ingen verkar intresserad av att lära känna mig. De känner varandra, sist hälsade ingen ens trots att jag hejade när jag kom in. Däremot var de väldigt skrattiga och glada sinsemellan och hejade på andra som kom in, folk de redan kände.
Även om aktiviteterna har varit trevliga har det sociala, eller bristen på detsamma, gett ångest. Jag försöker verkligen men jag blir inte insläppt. Det är som högstadiet om igen. Jag står utanför och kikar in. Fruktansvärd känsla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 526
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 478
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 241
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp