Jag orkar inte

Jag orkar inte. Det är bara för mycket med allt, jag klarar inte av det.
Minsta lilla grej och jag blir irriterad och arg. Aldrig ett bra tecken.. Det kändes ju bra för bara någon dag sedan. Men nu är det bara jobbigt allting.

Vill bara sätta mig i ett hörn och gråta.
 

Får du någon som helst hjälp med hur du mår från vården och avlastning hemma? Det är tufft att vara nybliven förälder, ännu tuffare när det är för mycket saker runt om. :heart
Jag har varit sjukskriven och fått avlastning av både min man och mina föräldrar. Vården har precis avslutat kontakten så att säga, jag har inte längre en kontaktperson inom psykiatrin utan bara en läkare (som jag har noll förtroende för, hen duger till att förnya recept typ).

Det är väl egentligen inte bebis som är problemet. Han är väldigt snäll och enkel, sover hela nätterna och är glad mest hela tiden.
Det är bara.. mycket. Med allt.
 
Jag tror jag ska ringa psyk imorgon och be om förlängd sjukskrivning. Kanske är lika bra..

Funderade på om jag skulle må bättre om jag gick tillbaka till jobbet nån dag i veckan. Jag älskar mitt jobb och har så härliga kollegor. Men jag vet inte.. Orkar jag verkligen?
Dessutom känns det lite taskigt mot min vikarie, som inte kommer behövas mer om jag börjar jobba igen.
 
Jag tror att du kan må bra av en förlängd sjukskrivning just nu, du mår ju inte bra :heart

Har du fått göra detta? citerar; "Sex till åtta veckor efter förlossningen får alla som har fött barn fylla i ett formulär på BVC. Formuläret kallas EPDS, Edinburgh Postnatal Depression Scale."
Dvs. en fråga om förlossningsdepression. Psyk har väl ingen riktig koll på just detta? Men BVC har det och ska kunna hjälpa till OM så är fallet.
 
Jag tror att du kan må bra av en förlängd sjukskrivning just nu, du mår ju inte bra :heart

Har du fått göra detta? citerar; "Sex till åtta veckor efter förlossningen får alla som har fött barn fylla i ett formulär på BVC. Formuläret kallas EPDS, Edinburgh Postnatal Depression Scale."
Dvs. en fråga om förlossningsdepression. Psyk har väl ingen riktig koll på just detta? Men BVC har det och ska kunna hjälpa till OM så är fallet.
Jodå, psyk har koll. Jag har förlossningsdepression + depressiv period (bipolär ). EPDS har jag fyllt i flera gånger.
 
Jaha, rök ihop med maken nu. Han gottar ner sig med en tjock och gosig offerkofta, jag blir ännu argare och ännu mer irriterad. Lika ologiska båda två.

Nu är vi på väg hem. Hade kunnat ha hemresan till att prata om det, men en kollega åker med oss och då är det inte riktigt läge..

Jag ska ringa läkare och se om jag kan få min sjukskrivning förlängd. Kanske behövs trots allt. Sist jag pratade med vården sa jag att det var bra, för då mådde jag bra, men nu har det ju blivit helt galet allting..
 
Jag tror jag ska ringa psyk imorgon och be om förlängd sjukskrivning. Kanske är lika bra..

Funderade på om jag skulle må bättre om jag gick tillbaka till jobbet nån dag i veckan. Jag älskar mitt jobb och har så härliga kollegor. Men jag vet inte.. Orkar jag verkligen?
Dessutom känns det lite taskigt mot min vikarie, som inte kommer behövas mer om jag börjar jobba igen.
Fast om du går tillbaka en dag i veckan så behövs vikarien även fortsatt och du mår kanske bättre av att komma hemifrån och träffa lite andra människor + din man får axla det fulla ansvaret med liten och hemmet när du är på jobbet?
 
Fast om du går tillbaka en dag i veckan så behövs vikarien även fortsatt och du mår kanske bättre av att komma hemifrån och träffa lite andra människor + din man får axla det fulla ansvaret med liten och hemmet när du är på jobbet?
Kanske det. Jag vet inte om jag orkar det heller.. Finns en risk att det innebär massor med jobb (den efter mig mest erfarna kollegan är sjukskriven, så jag kommer få dra ett stort lass på jobbet). Även om jag säger att jag bara tar lite vet jag att jag inte kommer göra det.

Men samtidigt tror jag att jag hade gillat att komma tillbaka lite.
Min chef har semester en vecka till, får diskutera med henne vad som passar verksamheten när hon är tillbaka. Den ställföreträdande chefen har noll koll.
 
Skickade ju meddelande till mottagningen igår. Fick till svar att jag måste ringa jouren. Trots att jag skrev att jag varken vill ringa eller har möjlighet att åka till sjukhuset..
Jag väntar ett tag med att ringa. Orkar fan inte med det..
 
Jaha, rök ihop med maken nu. Han gottar ner sig med en tjock och gosig offerkofta, jag blir ännu argare och ännu mer irriterad. Lika ologiska båda två.

Nu är vi på väg hem. Hade kunnat ha hemresan till att prata om det, men en kollega åker med oss och då är det inte riktigt läge..

Jag ska ringa läkare och se om jag kan få min sjukskrivning förlängd. Kanske behövs trots allt. Sist jag pratade med vården sa jag att det var bra, för då mådde jag bra, men nu har det ju blivit helt galet allting..
Men om du är sjukskriven bör ju pappan vara hemma med barnet?
Annars kan du ju inte vila som du behöver och göra saker för dig själv
 
Det trista är väl att han trots din sjukskrivning och hans föräldraledighet ändå tar övertidspass, när han istället borde tänka mer på dig?
Han har inte tagit övertidspass, han har fått veta att det skulle bli övertid när han redan åkt till jobbet.
Dessutom är jag inte sjukskriven nu. Däremot skulle vi ha dubbeldagar ett tag.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 514
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 407
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 373
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp