jag mår så himla dåligt.

C

cerrox

katten min åkte in akut i lördags vid middags tid, då vart han ganska så dålig, jätte slö & hade blod på snoppen, hade inte heller kissat på ca ett dygn. väl framme så undersöktes han & fick diagnosen urinsten, nedre urinvägar. han lades in med dropp & diverse olika sprutor, b la antiobiotika, smärtstillande mm. dom sövde ner honom & opererade honom & spolade 2 gånger på 3 dygn & han började kissa som han skulle, dock hade han inte ätit något, men fick komma hem & fick då 3 olika sortes mediciner & tillskott, samt skulle gå på specialdiet.

allt har varit frid & fröjd, jag trodde verkligen att han skulle repa sej, han har druckit vatten hela veckan & vart pigg, dock inte ätit så mycket. men idag kom chocken, katten min vart dålig IGEN!! :( han har kissat små små mängder under natten, men urinen har varit blodblandad & han verkar ha svårt för att få ut det & känns lite hård i magen. jag blir så jädra ledsen alltså!!! vet inte vad jag ska ta mej till!!! :( :cry:

till råga på allt så har inte kliniken öppen här idag heller, så vi får åka den 6 mil långa vägen till närmsta djursjukhus. jag vill så gärna att han ska vara frisk!! har gråtit floder hela förmiddag, men dom verkar ändå inte ta slut!! :cry: vi fick en tid nu iallafall vid ett, receptionisten/djursjukvårdaren tyckte att det inte lät som att han hade helt stopp, men helt klart något som är fel. förra besöket gick på närmare 6000:-, är arbetslös & det är pengar som jag inte har, har fått ta lån & avbetalning på det. så jag vet inte hur jag ska göra nu!!!!??? jag har inte råd att betala 6000:- till, men han måste ju få vård!!!! faaaaaaan jag är så jävla ledsen alltså, min älskade fina kisse!!!!!! :love: :cry: måste dom lägga in honom igen med dropp & operera & spola så kanske jag inte ha något annat val än att låta honom somna in, just pga av min ekonomi, men jag vill inte tänka den tanken ens!! vad jobbigt det är!!! jag som trodde att han skulle blir bra!!!!!!! :( :cry: man ska inte skaffa djur när man inte har ekonomi till det, man ska iallafall ha dom försäkrade, dumma mej!!! :(

vet inte vad jag vill få ut med denna tråd, men jag vet inte vad jag ska ta mej till!!!!!??? :( :cry: dax att packa in min stackars älskling nu & bege oss. håll tummarna för att det ordna sej!!!!

Sv: jag mår så himla dåligt.

Håller tummarna så mycket jag kan!
Hoppas SÅ att det ska ordna sig för er! Kan du inte få dela upp även fortsatta kostnader på mindre avbetalningar då?
Kram på er!

Håller tummarna så mycket jag kan!
hoppas att dom hjälper.

Hoppas SÅ att det ska ordna sig för er! Kan du inte få dela upp även fortsatta kostnader på mindre avbetalningar då?
Kram på er!
hoppas jag med. nu har jag packat in min lilla älskling i sin transportbur & nu ska vi åka. får se om vi kan fixa det med avbetalningen. dock hatar alla mej för att jag lägger ut alla mina pengar på djuren, speciellt katten, så jag knappt har råd att ha mat på bordet till mej själv ibland. men dom är mitt allt, älskade vänner!!!!!!!! mår dom dåligt, så kan inte jag leva känns det som!!!

Du får förklara för de som "hatar dig" att skaffar man sig djur tar man på sig ansvaret att göra allt man kan för dem. Även om det svider i bland. Jag tycker att du ska vara stolt över att du gör det!
Önskar lycka till igen!

nu är jag hemma igen, har lämna min kisse på djursjukhuset nu. det är samma visa igen, han kommer att läggas in med dropp & få diverse sprutor, sövas ner & opereras & spolas igen. sedan får vi se imon hur det går. det är stor risk för att han får ligga inne några dagar & kanske opereras igen & då kommer kostnaden bli som innan om inte mer. :(

kommer aldrig kunna förklara för dom hur det känns. när jag drog upp det om kostnaden för veterinären så sa hon att antingen får jag betala & hoppas att han blir bra snart, det är stor risk för att det kommer tillbaka eller så tar bort honom direkt. jag kunde inte, han tittade mej i ögonen & tryckte sej tätt intill mej, precis som nej matte, jag vill stanna hos dej, jag vill inte lämna dej redan, ge mej en chans till. :( :cry: så jävla underbar är han, han t o m spann när han låg i mitt knä på djursjukhuset!!! jag kunde inte säga annat än att gör vad ni kan om jag så får ha avbetalning på ett år på honom & leva på vatten & knäckebröd. älskar honom så högt!!! det går inte att beskriva!! hela mina familj vill bara att jag ska låta han somna in, men jag kan inte, kommer inte kunna förklara för dom hur jag känner. men det är mitt problem om jag inte kommer kunna ha råd med nånting, men jag vill göra allt för att få tillbaka honom frisk!!!

fatta inte varför pengar ska ha sådan makt hela tiden, allt kretsar kring det!! :(

men håll tummarna nu för att han blir bra!!!!!!

Det är alltid lätt att vara efterklok och det är inte för att anklaga dig utan för att andra som läser denna tråd ska undvika samma misstag som jag säger detta.
Försäkra din katt innan den blir sjuk!

Jag hoppas så att han blir frisk snart och får komma hem till dig.
Du ÄR en bra djurägare!

Är så ledsen för din skull.. Du ska veta att du är en bra människa och du fattar rätt beslut vad du än väljer att göra. Håller också tummarna stehårt för dej och din kisse

Är så ledsen för din skull.. Du ska veta att du är en bra människa och du fattar rätt beslut vad du än väljer att göra. Håller också tummarna stehårt för dej och din kisse
tänkt om andra i min omgivning hade kunnat säga samma sak. han betyder så mycket för mej denna katt, visst jag har fått honom näst intill gratis, men han är speciell, det finns ingen katt som kan ersätta honom. jag kommer göra allt som står i min makt för att han ska bli bra igen.

Jag hoppas så att han blir frisk snart och får komma hem till dig. Du ÄR en bra djurägare!
det hoppas jag också. som sagt igår lades han in med dropp, dom opererade & spolade honom, han hade inte kissat under dagen eller natten, så idag skulle dom söva honom igen, men på operations bordet kom det urin, så dom behövde inte göra det igen. nu är det bara till att se om han går på lådan & kissar som han ska, jag får reda på mer imon bitti. jag är så glad att han visar så bra resultat så snabbt!!!!!! :banana: håll tummarna nu för att det fortsätter åt rätt håll!!!

Det är alltid lätt att vara efterklok och det är inte för att anklaga dig utan för att andra som läser denna tråd ska undvika samma misstag som jag säger detta.
Försäkra din katt innan den blir sjuk!
jag kan inte annat än att hålla med. man ska ha ALLT försäkrat, både djur & grejer, det lönar sej alltid i längden ändå. men pengarna är inte det viktigaste, men visst det har ett stort finger med i spelet, men nu är det viktigaste att han blir frisk & får komma hem igen!!!! det är ingen idé att anklaga sej själv nu, även fast det är så svårt att inte göra det, för man mår bara sämre av det, man kan inte göra något ogjort. men nu är det ändå jag tänker på att han ska få komma hem frisk igen, för att jag läääängtar efter honom så mycket!!!

Jag har haft en urinstenskatt och vet vad du går igenom, tyvärr är han i katthimlen nu. men inte för urinstenarna utan för att han blev påkörd. Han var frisk i två år med specialfoder innan och han hade innan haft tre omgångar med spolningar och kateter. Han låg sista gången på djursjukhus. Tack och lov så hade jag försäkring. Hans bror bröt hela baktassen i höstas, idag är han nästan som ny, låg två omgångar på djursjukhus och massa besök också. Jag betalade ca7000 för det. Skulle ha kostat 35000. Så om du skaffar ny katt FÖRSÄKRA!!! Hoppas det går bra för er!!!!

Hoppas allt går bra. Återkommande urinstenbekymmer löses ofta med en penisamputation. Det låter drastiskt, men har bra resultat och man ska inte lägga mänskliga känslor på vad ett könsorgan är värt för välbefinnandet.

Så fort han blir frisk kan du tecka en försäkring, 4-600:-/år för en vet.vårdförsäkring är väl värt det (även om jag svär konstant över höga premier och självrisker så är det värt det för att slippa hamna i din situation)

usch ja, det är jobbigt. pratade med veterinären nyss & han har INTE kissat så mycket som han borde, visst han kissar emellanåt, men inga stora mängder & han är spänd i urinblåsan. så nu skulle hon sy fast en kateter, så ska han ha den 1-2 dygn så får vi hoppas att det underlätta lite för honom så att han kan kissa själv sen. men hon tror definitivt på honom, att han ska bli bra!! det kändes verkligen skönt att höra!! :) men ack så dyrt det blir sa hon, han är redan uppe i över 10 000:- & det blir nog 5000:- till, om inte mer. det känns tungt!! men just nu känns det som att det enda viktiga är att han blir bra & att han får komma hem igen, väldigt snart!!

vad åt din för specialfoder? jag fick med hills hem, men han verkar inte direkt tycka om det!!

givetvis kommer jag ALLTID att försäkra om jag skaffar mej nya katter, nu inser jag att dom kan faktiskt också bli riktigt dåliga & då är det inte så lätt att bara ta bort dom. för det tänkte jag när jag skaffade honom, att blir han jätte sjuk & det blir dyrt så får jag ta bort honom, men jag är såå fäst vid honom, min ögonsten, så jag gör allt för honom!!

penisamputation!? det har inte min veterinär pratat om!! hur går det till? det ska jag ta upp & se vad hon tror om det, för det vore ju skönt om man kan göra så mycket som möjligt för honom för att förhindra att det återkommer.

tror du att jag kan tecknar en försäkring trots att han har vart så dålig? jag har pratat med några försäkringsbolag & ett av dom sa att han kommer ha en reservation för urinsjukdommar resten av sitt liv!? även fast jag tecknar en försäkring när han är frisk. för visst det är ju ingen dyr försäkring om man jämför hur dyrt det kan bli om man inte har det!!

Du kan försäkra honom, men urinvägsproblem kommer att vara undantag, men om han t.ex. bryter benet så täcker de det.

ok, trodde att det vart så, men ska ändå försäkra honom sen, för ev. andra skador. men jag trodde att man kunde 'få bort' reservationen efter att det har gått ett tag, typ att han vart frisk från urinvägsproblem i ett år eller så, men då är det alltså inte så, inte hos något föräkringsbolag? utan han får ha den reservationen hela livet ut?

Är inte katten försäkrad?
Man vinner så mycket på det när det kommer till sånt här.. även om man tycker det är onödiga utgifter..

Hoppas iaf att din lille kisse blir bra igen! *Hålla tumme*

Han måste ha i sig kæk!

Jag jobbar inom den mænskliga vården. Tills før inte alls længe sedan så gav man bara nyopererade vanligt saltvattendropp och brydde sig inte så mycket om ifall dom inte orkade eller ville æta ordentlig mat
på ett tag. Nu har man førstått att det ær mycket viktigt att patienten får tillræckligt med næring. Lækningen går snabbare, infektionsrisken minskar och patienten orkar med ev fysiotrapi.
Min Såfin har varit ordentligt sjuk en gång. Eftersom jag kan ge sprutor så behøvde hon inte læggas in. Jag rullade in henne i en stor
handduk, øppnade munnen och stoppade in små matbitar och gned
sedan på halsen så att hon tvingades svælja. Jag tog en vanlig injektionsspruta (utan nål), fyllde med grædde-æggule blandning och sprutade førsiktigt in lite i taget i svalget. Men vætska kunde jag ændå inte tvinga i henne tillræckligt med så det blev en urhemsk
jættespruta med natriumklorid ændå moron och kvæll.
Så snart hon mådde bættre så kom aptiten tillbaka.
En katt som inte mår bra slickar sig inte. Man kan hjælpa den genom
att bløta en handuk i varmt vatten, vrida ur den allt som går och sedan torka av hela katten. Det brukar dom gilla.
Alla katter gillar værme, speciellt om dom ær sjuka. Fixa några varmvattenflaskor, inrullade i handukar.

Jag vet inte om det ær tillåtet att ge någon pengar genom den hær sidan, men om det ær så kan du ju alltid læmna ut ett kontonr så
kan du få en hundring av mig, och jag skulle tro att det finns fler
som också vill hjælpa dig lite så att du klarar dig.

Lycka till

Hoppas verkligen att han blir bra. Förstår så väl vad du känner för din katt. Min lillflicka kom precis och la sig på min axel (hon är egentligen för stor att ligga där nu men hon vill ju vara så nära matte hon bara kan komma:love: ) Kan inte tänka mig ett liv utan mina katter. De betyder så mycket för mig. Håller tummarna att allt kommer gå bra nu.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 398
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar