jag mår så himla dåligt.

Sv: jag mår så himla dåligt.

De flesta bolag har nog livstidsreservation, eftersom urinvägsproblem ofta återkommer. Penisamputation tar man oftast till som sista utväg. Synd tycker jag, eftersom det besparar mycket lidande och akutbesök till relativt få bieffekter. Visst kostar en operation, men det gör spolningar på akuttid också.

nä, han är INTE försäkrad & jag ångrar det idag, men gjort är gjort & jag kommer ha avbetalning på honom minst ett halvår för dom höga veterinärkostnaderna. fast just nu är det viktigaste att han blir frisk & får komma hem till mej, saknar honom så.

tack för ditt svar!!

katten min är fortfarande på djursjukhuset, har fortfarande katetern, imon tas den bort & då återstår det att se om han klarar av att kissa ordentligt själv!! hoppas det så mycket! vill att han ska bli frisk snart & komma hem!

jo, det är nog sant att det är väldigt viktigt med mat. dom såg ju inte till så att han åt innan han kom hem, vilket vore en bra idé att dom gör, men jag vet att han har svårt att anpassa sej på nya ställen & det kan vara svårt att få i honom mat den första tiden. men när han kommer hem ska jag ta till 'alla medel' för att få honom att äta, prova olika sorter (som vet har rekommenderat då), ge på olika vis osv.

tack för din hjälpsamhet, men jag får ha alla kostnader på avbetalning, så att jag kan betala så mycket jag kan i taget. så får vi hoppas att det jag klarar av att betala av det, jag får ju dela upp kostnaderna på ett halvår.

grædde-æggule blandning
vad är det för någonting?

ååå vad dom är underbara!!! saknar honom så mycket, nu har jag snart varit utan honom i FEM(!) dagar!!! min fina fina kille!! :love: hoppas att han får komma hem imon!! han betyder allt för mej!

Næringdryck før katt

1/2 dl mellangrædde
1 æggula
5 droppar fiskolja, omega tre
1 krossad b-vitamintablett før katter.

Vispa ihop, och ge bara hælften åt gången, før det ær vældigt kraftigt. Vet inte om det ær bra før din katt, pga sjukdommen.
Du måste ge honom det som ær allra bæst før katt med urinvægsproblem, inte det han tycker ær godast.

Hoppas han snart blir riktigt frisk och kry igen!

aha ok, har aldrig hört talas om det innan, undrade vad det var för något. ;)

jag blev så glad när jag pratade med djursjukvårdaren i morse!! hon sa 'han mår JÄTTE BRA nu, är pigg & det senaste dygnet har han både druckit & ätit som han ska!!' :bump: :banana: :bump: åååh jag började lipa!! så glad!!! :) han har ju haft katetern i 2 dygn & dom hade precis tagit bort den när jag pratade med dom & nu är det enda att han ska kissa SJÄLV, när dom ser att även det fungerar fullt ut så får han åka hem!!! :banana: :bump: :banana: min älskade vän!! :love: fasen vad jag saknar honom!! :( men förhoppningvis kommer han hem imon om det går som det ska!! :) ;) hoppas hoppas hoppas!! får veta det imon bitti.

i eftermiddag ska vi hämta hem honom, min älskade vän!! :love: jag är såååå glad!!!!!! :bump:

han mår jätte bra nu, har kissat flera gånger nu med en bra stråle sedan dom tog bort katetern igår, äter & dricker som han ska, är jätte pigg!!!! så nu får jag träffa honom snart!!! vad jag lääängtar!!!! :) min fina fina kille!!!! :love:

hoppas nu bara att han fortsätter att äta special fodret & håller sej frisk & kry!!!!!!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

ja, jag är jätte glad, nu är det bara 2 timmar tills jag får se honom igen!!! jag längtar efter honom så, är lipfärdig hela tiden nu, han är mitt allt!!!! :love: hoppas också att vi slipper allt detta igen!!!

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 398
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar