Jag kunde köpa en hund

kamomillo

Trådstartare
Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund.
Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare, och förslag på raser.
Så nu skulle jag verkligen köpa valp efter konstens alla regler.
Jag satt hela kvällar, med papper och penna och på gammaldags vis skrev listor, telefonnummer, mailadresser....
Jag satte mej in i BPH och ögonlysningar, HD status och ärftliga sjukdomar.....
Jag ringde folk jag knappt känner och frågade ut dom om deras hunds för och nackdelar, och vi bestämde att kostnad och var i landet hunden fanns, inte skulle får styra, men att Stockholm var typ så långt bort vi ville åka för valpens bästa. Det är nog lång bilresa dit,,,,
Vi skulle köpa en valp vi kunde hälsa på, etablera en trygg kontakt med uppfödaren och när valpen väl skulle flytta hem till oss skulle vi kunna ALLT om rasen och vad vi hade att vänta.
Kort sagt, vi skulle göra allt rätt!

Några dagar senare hittade jag en valp på blocket......
Vi gjorde typ allt fel, och köpte en valp i Stockholm, blandras, ( labrador/pudel) utan att vara ett dugg förberedd, och det känns så RÄTT!
Hon har bott hos oss i en vecka nu, och vi älskar henne!!!!

* Jenny * Mitt andra namn är "fort och fel" Men det brukar bli bra i alla fall

Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare, och förslag på raser.
Jag satt hela kvällar, med papper och penna och på gammaldags vis skrev listor, telefonnummer, mailadresser....
Jag ringde folk jag knappt känner och frågade ut dom om deras hunds för och nackdelar, och vi bestämde att kostnad och var i landet hunden fanns, inte skulle får styra, men att Stockholm var typ så långt bort vi ville åka för valpens bästa. Det är nog lång bilresa dit,,,,
Vi skulle köpa en valp vi kunde hälsa på, etablera en trygg kontakt med uppfödaren och när valpen väl skulle flytta hem till oss skulle vi kunna ALLT om rasen och vad vi hade att vänta.

Vi gjorde typ allt fel, och köpte en valp i Stockholm, blandras, ( labrador/pudel) utan att vara ett dugg förberedd, och det känns så RÄTT!

Och for manga ar sedan fick jag for mig att jag ville ha en hund ... och promt en rottweiler ... darfor att jag kande tva super trevliga rottisar. MEN jag hade inte traffat nagon av dem mer an 5-6 ganger och inte mer an 30 minuter at gangen.:eek: Jag hade ingen aninig om hoft rontgen, tuffa rottisar, eller hundar i storsta allmanhet.

Jag letade pa natet efter AKC uppfodare och hittade en langt borta som ocksa var AKC dommare ... som hade en blankett att fylla i om man ville kopa valp, vilket jag gjorde och sa alla ratt saker. Hon ringde och forklarade att hon inte planerade nagra kullar det narmaste aret men hon kande till en med en kull jatte langt borta fran mig at det andra hallet.
Jag kopte en valp som koparen inte kunde ta och fick en Rottis som var avlad for protection jobb. :angel:

Ibland lar man sig fort ... och tank sa fantastiskt rolig resa jag fick for att jag inte hade en aning om vad jag holl pa med.:D Hon var min hjarte hund, en sa fantastisk individ.:heart

/Ocksa kand som "fort och fel" :cool:/

Jag är ledsen men nu har du trampat i klaveret faktiskt! :mad:

Du glömde den obligatoriska valpbilden! :D:love:

1000003282.webp
Av typ 100 bilder är de här den bästa...de är inte lätt att ta bilder på en svart hund.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 864
Senast: Digbil
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 590
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka