kamomillo
Trådstartare
Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund.
Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare, och förslag på raser.
Så nu skulle jag verkligen köpa valp efter konstens alla regler.
Jag satt hela kvällar, med papper och penna och på gammaldags vis skrev listor, telefonnummer, mailadresser....
Jag satte mej in i BPH och ögonlysningar, HD status och ärftliga sjukdomar.....
Jag ringde folk jag knappt känner och frågade ut dom om deras hunds för och nackdelar, och vi bestämde att kostnad och var i landet hunden fanns, inte skulle får styra, men att Stockholm var typ så långt bort vi ville åka för valpens bästa. Det är nog lång bilresa dit,,,,
Vi skulle köpa en valp vi kunde hälsa på, etablera en trygg kontakt med uppfödaren och när valpen väl skulle flytta hem till oss skulle vi kunna ALLT om rasen och vad vi hade att vänta.
Kort sagt, vi skulle göra allt rätt!
Några dagar senare hittade jag en valp på blocket......
Vi gjorde typ allt fel, och köpte en valp i Stockholm, blandras, ( labrador/pudel) utan att vara ett dugg förberedd, och det känns så RÄTT!
Hon har bott hos oss i en vecka nu, och vi älskar henne!!!!
* Jenny * Mitt andra namn är "fort och fel" Men det brukar bli bra i alla fall
Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare, och förslag på raser.
Så nu skulle jag verkligen köpa valp efter konstens alla regler.
Jag satt hela kvällar, med papper och penna och på gammaldags vis skrev listor, telefonnummer, mailadresser....
Jag satte mej in i BPH och ögonlysningar, HD status och ärftliga sjukdomar.....
Jag ringde folk jag knappt känner och frågade ut dom om deras hunds för och nackdelar, och vi bestämde att kostnad och var i landet hunden fanns, inte skulle får styra, men att Stockholm var typ så långt bort vi ville åka för valpens bästa. Det är nog lång bilresa dit,,,,
Vi skulle köpa en valp vi kunde hälsa på, etablera en trygg kontakt med uppfödaren och när valpen väl skulle flytta hem till oss skulle vi kunna ALLT om rasen och vad vi hade att vänta.
Kort sagt, vi skulle göra allt rätt!
Några dagar senare hittade jag en valp på blocket......
Vi gjorde typ allt fel, och köpte en valp i Stockholm, blandras, ( labrador/pudel) utan att vara ett dugg förberedd, och det känns så RÄTT!
Hon har bott hos oss i en vecka nu, och vi älskar henne!!!!
* Jenny * Mitt andra namn är "fort och fel" Men det brukar bli bra i alla fall