Jag krockade - vad händer nu?

Jag och alla som någonsin åkt med mig vet att jag är en duktig och säker förare, så jag lämnar den diskussionen där.

Jag är inte alls överens, duktiga och säkra förare hanterar inte stress så, det är ju inte duktigt och säkert att göra den typen av misstag som skett här, svänga ut framför en bakomvarande bil.

Däremot har du säkert lärt dig av ditt misstag och skrämseln av vad som kunde hända, och därför blir det lättare att inse att olyckor händer, även om man inte har tid med dem och är på väg till bröllop.

De jag känner som jag anser vara duktiga och säkra förare, blir inte påverkade av omkringliggande faktorer när de befinner sig i trafiken. De håller huvudet kallt och fokus på körningen.

Ja, tack :heart Jag hade så dåligt samvete i helgen för att jag tog ett så dumt beslut så det tog lite tid för familjen att prata mig på banan igen och intyga att jag faktiskt är en duktig och säker förare. Så det är väl därför det är lite känsligt när någon påtalar motsatsen så nära inpå.

Ja, det var ett dumt beslut. Trots det gick det bra och någonstans där får man släppa det hela (och naturligtvis lära sig av det). Vi har ALLA begått misstag i trafiken men i det här fallet blev det lite större konsekvenser.

Vid flera tillfällen har jag haft en jäkla tur, det erkänner jag villigt. Givetvis gör jag allt för att inget ska hända men ibland händer det saker. Då får man hantera det och sedan gå vidare.

Varje situation (oavsett vad det gäller) som alla kan gå ifrån mer eller mindre oskadda får man vara tacksam för.

Jag är inte alls överens, duktiga och säkra förare hanterar inte stress så, det är ju inte duktigt och säkert att göra den typen av misstag som skett här, svänga ut framför en bakomvarande bil.

Däremot har du säkert lärt dig av ditt misstag och skrämseln av vad som kunde hända, och därför blir det lättare att inse att olyckor händer, även om man inte har tid med dem och är på väg till bröllop.

De jag känner som jag anser vara duktiga och säkra förare, blir inte påverkade av omkringliggande faktorer när de befinner sig i trafiken. De håller huvudet kallt och fokus på körningen.

Jag skiter lite i vad du tycker :)

Ska vi påbörja en bullshit-tråd över hur säkra vi minsann är i trafiken? :up:

Eller så kan vi bara vara överens om att olyckor sker, och att det är viktigt att man tar lärdom. Vilket jag är övertygad om att TS har gjort.

Men skippa tonen.
Ingen blev skadad, allt är under kontroll, det enda @Singoalla vill veta är hur mycket hon eventuellt kommer få betala. End of story.
Vilken ton? Ja, jag tycker det är nonchalant att stressa från en olycksplats för att man ska på bröllop. Jag tycker det är puckat att köra bil om man blir så stressad av att man ska på bröllop eller vad det nu handlar om. Två av mina närmsta vänner har blivit ihjälkörda på liknande sett. Ja, alla kan göra misstag. Ja, alla kan bli stressade. Men alla gör lyckligtvis inte som TS. Jag avstår från att köra bil om jag är stressad.

Jag tycker det är puckat att köra bil om man blir så stressad av att man ska på bröllop eller vad det nu handlar om.

Du vet inte alls vad som hände precis innan olyckan, varför jag var så stressad som jag var. Jag har inte alls lust att berätta om det i den här tråden heller. Jag skrev att det var en extrem situation, vilket det var, och ingenting jag hade kunnat förutspå innan jag satte mig bakom ratten.

Vilken ton? Ja, jag tycker det är nonchalant att stressa från en olycksplats för att man ska på bröllop. Jag tycker det är puckat att köra bil om man blir så stressad av att man ska på bröllop eller vad det nu handlar om. Två av mina närmsta vänner har blivit ihjälkörda på liknande sett. Ja, alla kan göra misstag. Ja, alla kan bli stressade. Men alla gör lyckligtvis inte som TS. Jag avstår från att köra bil om jag är stressad.

Din dömande och otrevliga ton gentemot TS.
Du har ingen aning om vad som hände. Du var inte där. Det blev materiella skador och TS har lärt sig en läxa.

Ändå passar du på att trycka till TS och berätta vilken usel bilförare du tycker hon är. Nödvändigt, verkligen?

Din dömande och otrevliga ton gentemot TS.
Du har ingen aning om vad som hände. Du var inte där. Det blev materiella skador och TS har lärt sig en läxa.

Ändå passar du på att trycka till TS och berätta vilken usel bilförare du tycker hon är. Nödvändigt, verkligen?
Jag läser ju vad TS skriver? Och jag har ingen aning om hur TS kör bil, jag vet bara det hon skrivit här.

Jösses..dom som säger att dom aldrig gör misstag och alltid har koll osv ljuger, antagligen så har dom bara inte märkt av misstaget för att dom haft tur. Har man haft körkort i ett antal år så har man gjort saker i trafiken som säkerligen hade kunnat skapa en olycka om oturen vart framme. Går inte att vara så perfekt att man alltid hela tiden gör rätt. Ibland får man hjärnsläpp och gör dumma beslut helt enkelt, kan hända vem som helst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka