Jag kommer bli rik *angel*

MadicDomino

Trådstartare
Jag har fått erbjudande att hjälpa folk inom körning.
Iallafall, jag har fått erbjudande att hjälpa folk att fixa selar, körlektioner :o..

Min kompis kan tänka sig betala 90 kr/lektion för mig i körning :d!
Vad hade ni gjort ? Har hållt på med körning i snart 8 år. Har både kört in hästar och så :). Vad skall jag ta för priser och liknande och skall jag ta jobben ?

Hade tänkt mig att till passning av sele kan vara gratis, 100 kr för rådgivning av köp av sele o vagn och lektioner 80 kr/gång.

Jag tar lektioner själv i både par,enbet och trespann. Har två trevliga i stallet som kan hjälpa med råd :)

Så vad tycker ni ?

Mvh
Emma

Senast ändrad:
Sv: Jag kommer bli rik *angel*

OM man tar betalt för sina "tjänster" så kommer ett STORT ansvar..

Jag själv skulle INTE göra det

Anna-Carin

Det är inget stort jag vill starta utan det kommer väl dra i 500 kr i månaden, självklart får man skriva kontrakt av något slag med sina elever.

Mvh
Emma

Du är för billig. Tag mera betalt och var mycket försiktig. Du kan få väldigt mycket på dig om något blir fel så som skadestånd och andra obehagliga överraskningar.
Lycka till.// bonny.

Här har du en som mer än gärna hade velat ha hjälp!
Inom vilket område kör du ut?

Vill först obs att jag är 15 år :angel:, men jag är bra på det jag gör :)! *vad jag fåt höra* av visa tävlings kuskar :bow: !
Men jag riktar mig inte till tävlings kuskar utan till dom som vill njuta av att köra. Hobby kör och nybörjare!. Plus endast enbet, pgr jag vill lära mig mer inom detta. Tömkörnings kan jag jag hälpa till med!

Jag kör ut max 1 mil runt malmö! Om det finns busslinje, 5 mil ;).

Mvh
Emma

Senast ändrad:

Där sket det sig tyvärr...
Jag bor längre från Malmö...
Men å vad roligt det hade varit om du hade kunnat komma:banana:

Jag tycker du ska ta jobben men inte ta så mycket.
Med tanke på dina trådar här är du väl inte så erfaren inom skolkörning än? (du utvecklas mycket och frågar vilket är super men ja.) Det blir säkert jättekul att fånga andras intresset för körning.:)

Om du tar betalt så har du oxså visst ansvar. Täckna en ansvarsförsäkring så du har skydd om något händer. Skåne kryllar ju av kuskar och tränare. Men vi behöver fler som orkar ta sig ann de som är riktigt nybörjare. Hjälper du dem för en billig peng så får du erfarenhet och gör något bra för sporten.
det behövs folk som är berädda att hjälpa igång nya utan att dom skräms iväg av vår dyra sport.
Lycka till
/M

Har alltid kört med lok sele ;) så därvar att jag inte har mycket erfaren het av bröst sele och andra vagnar utom rockard !

Jag vill lära mig mer :D! I detta område jag bor finns det bara trav inriktade.. Så här finns stort intresse att lära sig.

Självklart får man förklara vf man använder den och den utrustingen och så. Det går inte säga pang bom du måste slänga bort skitsele :smirk:.

Men, jag skall hålla mig till en början till mina kompisar som vill ha hjälp! Och käna en lite slant :angel:...

Ridskolan som jag fick utbrått på förra veckan ringde i dag och ringde om hjälp om igentligen vad de skall ha för selar. Det var ju inte bra att ge sådan negativ budskap om ovetande ! Skäldde ut dom hur de kunde låta sina stackars ponny dra folk i bröst selar som var tok för stora, och utan draglinor och skitet körde dom på maraton banan :eek:.

Så nu skall jag up nästa vecka och ge dem en drös med web adresser till folk som säljer selar :D! Ex. Utbildad instruktör (inte jag :p) .. Och med mer :) Så en dag har jag gett mig på deta samhället och ingen skall köra i en skit sele :)!

Mvh
Emma

Kan inte annat är önska dig lycka till och grattulera till att dina tjänster efterfrågas! :)
Som snigel sa... alla som engagerar sig i körningens utveckling i alla avseenden är hedervärda! :bow:

Om du tar betalt så har du oxså visst ansvar. Täckna en ansvarsförsäkring så du har skydd om något händer.
/M

Jag kan inte annat än instämma. ÄVEN om du gör detta i liten skala kan det hända saker. Om en häst skenar under en träning och ställer till med skada på sig själv eller omgivningen - då får du lite svårt (i synnerhet kanske med hänsyn till din låga ålder vilken jag förmodar hänger samman med en väldigt liten inkomst) att klara ett eventuellt skadeståndsanspråk som riktas mot dig.

En ansvarsförsäkring är faktiskt nödvändig. Och den ansvarsförsäkring som finns i din vanliga hemförsäkring omfattar inte någon form av "vinstdrivande" verksamhet.

Dessutom bör du tänka över om du tänker göra detta "svart" eller om du skall redovisa dina inkomster. Kolla upp med skatteverket hur man gör när man redovisar intäkter från en hobby och hur det funkar med jämkning etc.

Men utöver de praktiska aspekterna kan jag inte annat än önska dig lycka till och glädjas åt att det finns sådana som du som är beredda att hjälpa alla nybörjare. Synd att du bor för långt bort för mig, annars hade du fått hjälpa mig igång med körningen av min kuse!

Men får man inte tjäna en viss summa varje år innan man betalar skatt? Så var det då jag var yngre iaf. Nu minns jag inte hur mycket det var.

Du är för billig. Tag mera betalt och var mycket försiktig. Du kan få väldigt mycket på dig om något blir fel så som skadestånd och andra obehagliga överraskningar.
Lycka till.// bonny.

För billig?! Här kostar en C-instruktör som har vunnit VM i ponnyenbet 100:- för en lektion :crazy:

Men får man inte tjäna en viss summa varje år innan man betalar skatt? Så var det då jag var yngre iaf. Nu minns jag inte hur mycket det var.

Jo, är det inte 15.000:- ???? Men det måste tas upp i deklarationen har jag för mig.

kl.

Jo jag är också rätt säker på att man inte behöver skatta om man har tjänat under det så kallade grundavdraget. Har för mig att det var kring 12000 förra året men minns inte säkert. Tycker i alla fall att TS bör kolla upp detta - det är inte kul om hon åker på skönstaxering och avgifter etc.

TS: glöm inte att kolla upp vad en ansvarsförsäkring är och hur den fungerar. Du bör nämligen ha en sådan...

Jenny (försäkringskärring) som gärna svarar på frågor kring ansvarsförsäkring generellt om det är något som TS undrar över.

Frågan är om det går att ta en försäkring för vinstgivande verksamhet. Tror man måste vara minst 16 för att få registrera något i företagsväg. En 15-åring deklarerar ju inte heller...

Tror inte att man måste ha ett registrerat företag för att få teckna försäkring (funderar) men jag tycker verkligen att TS bör kolla upp det!

Om hon inte kan ta en ansvarsförsäkring så skulle jag rekommendera henne att låta bli. Inte kul att börja sitt liv med skulder, vilket i värsta fall kan bli konsekvensen om hon bedriver verksamhet utan att ha en ansvarsförsäkring. Tänk om något går fel...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 380
Senast: Amk
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka