Jag klarar inte av

Jag tycker att man har djur för att det är roligt, och om det inte är roligt längre är det bäst för sig och djuret om du säljer, och ja, skaffar ett som är "roligare" då.

Vad är det konstiga i det :confused:

Jag tycker att om man köper ett djur tar man över ansvaret för det och har man inte tänkt över det mer så bör man inte ha några djur alls. Skaffar jag ett djur har jag det hela livet!

När honor rider på varandra kan det bero på att de har förändringar i livmodern, i värsta fall kan det vara början till en tumör (tumör i livmodern är oerhört vanligt hos aniner) 90 % av våra ridande honor hade förändringar i livmodern (vilket upptäcktes vid operation). Enda säkra medicinen är att avlägsna livmodern, vilket jag även råder dig att göra om dina honor rider på varandra. Om du inte gör det är risken stor för att de for livmoderinflamation eller cancer och dör (plågsamt).

Var har du hört att 90% av alla ridande honor skulle ha förändringar i livmodern? Har du källa till någon undersökning? detta är ett dominansbeteende och helt naturligt!

jag skrev inte att 90% av ALLA ridande honor har förändringar i livmodern utan att 90% av VÅRA ridande honor hade förändringar i livmodern (11 av 12 honor) - jag talar därmed av egen erfarenhet. Att kaniner får livmoderinflamation eller cancer är mycket vanligt, problemet är att många kaninägare inte observerar symptomen i tid utan hittar kaninen död i buren en dag utan att veta varför den dött.

Att djur rider på varandra kan vara ett dominansbeteende men samtidigt är det vanligt (mycket vanligare än folk tror) att det beror på förändringar i livmodern.

Menar du av dina egna honor då eller hur många honor handlade det om i denna forskningen?

Hon skriver att 11 av deras 12 honor hade förändringar alltså borde det vara 12 kaniner totalt :D

Jag har pratat med Tcj och har fullt förtroende för henne, vet själv hur olyckliga tama undulater kan bli utan tid medans kaniner vill vara ifred under dagen. Sålänge man inte skaffar o släpper ut eller avlivar utan hittar vettiga hem så varför inte. Vi kaninavlare byter ju ut våra avelsdjur mot bättre pga platsbrist rätt ofta.

precis som Tjejtjejen sade handlar det om 12 honor totalt, om mina egna honor. Och jag hänvisar INTE till någon forskning utan till den erfarenhet jag har från egna kaniner.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka