Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

*KL*

jag kan erkänna att jag och min medryttare haft stora diskussioner då vi båda tycker de storlek och åldersdiskriminerar när de bara har små-saker med LF-motiv på!

Skulle gärna skriva på diverse listor!

Fullblodsmärran har kunnat ha cobgrimman och hennes föl fick 3st LF-grimmor.. Men jag VILL ha shabraken och täckena.. men mina hästar kräver också större stoprlekar.

för mig får de gärna vara i rosa och ljusblåa :devil:

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

KL
Skriver på direkt!

Är också i 40-års åldern och uppväxt med Min Häst och Lenas underbara hästar. Sånt växer man inte ifrån ;)
Har nu i och för sej en ponny som har cob och 135 på täcken, men behöver fullstora schabrak pga av bomlösa sadeln. Bomsadeln kan ha ponny schabrak men jag vill inte ha "puttinutt-färger".

Jag tycker tygmärken att sy på är en jättebra idé!
I övrigt önskar jag mig schabrak i färger som marin, brunt, skogsgrönt och svart. Sagohästar och araber, tack!

Jag gjorde en rolig upptäckt idag när jag satt och lus läste min Hööks katalog idag. Den marin blå grimman med furberg tryck och ludd i nos och nacke finns i strl FULL:-D så snart kommer pålle min ha ännu en grimma:-P

Finns även röda och blå schabrak med tillhörande luva i nya katalogen! :D:D

*Kl* Jag hakar oxå på.
Tur att man iaf har en ponny som kan ha storlekarna som finns på H**ks men de skulle vara ursnyggt med marinblått till min nordis och äppelgrönt till varblodet.

Jag gjorde en rolig upptäckt idag när jag satt och lus läste min Hööks katalog idag. Den marin blå grimman med furberg tryck och ludd i nos och nacke finns i strl FULL:-D så snart kommer pålle min ha ännu en grimma:-P

såg också det idag :bump:

MEN jag ville ju ha i babyblå och roooosa :devil:
(även vad gäller shabrak o luva)

sen är jag lycklig över att de fått in sitt skritt-ridtäcke, det blåa med skimmel-LF-bilden. DEN ska jag köpa, och få på min häst på något sätt, en av hästarna är iaf kortryggade, så det borde gå.

Finns även röda och blå schabrak med tillhörande luva i nya katalogen! :D:D

Härligt, ett sådant ska nog införskaffas! Dock skulle jag hellre haft det andra schabraket med LF-brodyr, ni vet det där fina rosa :love: Hoppas det också kommer i full! :bump:

det finns lena furberg schabrak i full! :)

Och så finns det vi småttingar som rider stoora hästar:D inte för att jag skulle köpa det till min häst men ändå:rofl:

såg också det idag :bump:

Såg detta INATT!! Hade helt bläddrat förbi det med tanken "ja ja, det är bara till ponny". Trillade ur sängen när jag insåg det finns i full. Då är frågan. Ljust rödbrun vallack. Rött eller blått?

Och så vill vi ha detta i dressyrmodeller också.
sen är jag lycklig över att de fått in sitt skritt-ridtäcke, det blåa med skimmel-LF-bilden. DEN ska jag köpa, och få på min häst på något sätt, en av hästarna är iaf kortryggade, så det borde gå.

Min är kort i ryggen men bred som en ardenner så han drar 150-155 täcken. Hansbo kan han ha 145. Och faktiskt lyckats få ett hansbo fleece i 135 att passa.

Kanske kanske.

:-)

Fast han har boxvila några månader nu. *suck*

Tack Lena, tack alla här och tack HÖÖKS för att ni lyssnade. Nu kör vi på med dressyrmodeller och större storlekar på täcken.

KL

Oh nu måste jag kolla upp vad som finns 'nytt' sen sist jag kollade då!
Min dam är ju inte ens sååååå stor, arab på 152cm så grimma borde ju absolut gå att få på, men skulel vilja ha dressyrshabrak o rosa med nån söt häst på.

Låster lovande att dom har några 'stora' storlekar iallafall nu då, då kanske det komemr mer :)

Ha ha, jag har sån tur att jag har en pyttehäst så ponnyschabrak är det som passar bäst! :D

Wow! Det har inte jag sett! Måste genast kolla katalogen!

Nu är det på gång! Vad vill ni ha??????? Motiven främst (jag bestämmer inte färger etc).
Ös på, men det är bråttom! :bump::laugh:

Helt fantastiskt!

Egentligen vad som helst i motivväg, men kanske en fin dressyrpålle med kandar och hela kittet på ett dressyrschabrak?

En huvudbild på världens vackraste hästras (;)) haflingern. Såklart med lång, böljande man... Men det kan man ju bara drömma om...:D Men TÄNK vad snyggt det hade varit med ett vackert haflingerhuvud på ett mörkblått schabrak... (dregel-smiley)!

lät som en bra idé, ngn dressyrinsperirad pålle...och då inte i allroundschabrak utan i dressyrschabrak! och kanske en hoppinsperrerad i allround eller hoppmodell på schabrak då...

Åh, personligen är jag barnsligt svag för sagohästar - enhörningar och pegaser och dylikt. Det kanske inte är så många som delar den svagheten dock. :D Men jag kommer att köpa med vilka motiv som helst, dina motiv kan bara inte bli fel.

Nu är det på gång! Vad vill ni ha??????? Motiven främst (jag bestämmer inte färger etc).
Ös på, men det är bråttom! :bump::laugh:

Du har en bild som jag vill ha på ett schabrak, och skulle ge vad som helst för att få se ett sånt! Den passar mig och min älskade häst alldeles alldeles förträffligt!!
Det är den bilden som travar och ryttaren skumpar i luften och hängeri tyglarna :D Så otroligt cool :)

Jag tror att fler än jag skulle köpa ett sånt schabrak :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka