Jag hatat att vara bipolär.

MM

Trådstartare
Jag befinner mig i ett hypomant tillstånd och har inte sovit på snart 24 timmar. Å innan dess sov jag bara i två timmar pga en medicin min läkare ville jag skulle testa å se om den skulle få mig att klubba av. Jag sov i två timmar :(
Å innan dess hade jag inte sovit på 12 timmar men bara 4 timmar och så har har det varit i vad som känns evigheter nu men ungefär 3 veckor.
Nu fick jag en ny medicin att hämta ut ikväll igen som jag verkligen hoppas fungerar när dom andra under dessa veckor inte fungerat med alla justeringar.

Jag vet inte varför jag skriver tråden. Uppgivenhet tror jag. Jag ser inget slut på det här. Min sköterska ringer en gång om dagen och kollar läget så det är okej så sätt men jag känner mig ändå så ensam :(

Förstår hur det känns!
Det var ett par år sen jag hade sån period, men jag minns precis hur det kändes. För mig funkar det bra med abilify och propavan.

Stor kram och ta hand om dej!

Usch fy fan vad sugigt! Jag har en god vän som också gick igenom det där helvetet en lång period innan hon äntligen fick ordning på en medicinering som passade henne. Förstår att det måste vara enormt påfrestande att behöva testa sig fram så där :(

Förstår hur det känns!
Det var ett par år sen jag hade sån period, men jag minns precis hur det kändes. För mig funkar det bra med abilify och propavan.

Stor kram och ta hand om dej!

Abilify och propavan mår jag tyvärr inget vidare på. Jag har funkat på Zeldox tidigare så fick det nu men det gick inte :(
Min man är på väg in till apoteket för att hämta ut Risperdal till mig. Jag hoppas den har bättre effekt. (Jag har ju en drös andra mediciner samtidigt med).
Även om man är hypo så blir man knäpp i huvudet av ingen sömn :crazy:
Jag blir lika förundrad varje gång jag har ett skov, hur kroppen, eller sinnet kan fungera.
Men stor eloge till min sköterska iaf som sköter allt super, verkligen!

Jag befinner mig i ett hypomant tillstånd och har inte sovit på snart 24 timmar. Å innan dess sov jag bara i två timmar pga en medicin min läkare ville jag skulle testa å se om den skulle få mig att klubba av. Jag sov i två timmar :(
Å innan dess hade jag inte sovit på 12 timmar men bara 4 timmar och så har har det varit i vad som känns evigheter nu men ungefär 3 veckor.
Nu fick jag en ny medicin att hämta ut ikväll igen som jag verkligen hoppas fungerar när dom andra under dessa veckor inte fungerat med alla justeringar.

Jag vet inte varför jag skriver tråden. Uppgivenhet tror jag. Jag ser inget slut på det här. Min sköterska ringer en gång om dagen och kollar läget så det är okej så sätt men jag känner mig ändå så ensam :(

Jag knockades med nitrazepam och nozinan vid mitt senaste skov då jag inte sovit på 4 dygn. Provat något av dem?

Usch fy fan vad sugigt! Jag har en god vän som också gick igenom det där helvetet en lång period innan hon äntligen fick ordning på en medicinering som passade henne. Förstår att det måste vara enormt påfrestande att behöva testa sig fram så där :(

Jag har hållit på sen -11 ungefär :crazy:
Vissa mediciner funkar bara under vissa perioder, beroende på var jag befinner mig. Nu tex har jag varit deppig under vintern och fick ha antidepp. När jag blir hypoman måste den sättas ur direkt (vilket jag gör själv på eget bevåg när jag känner att jag är i hypomani och det är okej för läkaren) för antidepp kan trigga igång en hypomani hos en bipolär. Min dosering hänger på en skör tråd och justeras lite hit och dit. Jag har aldrig någonsin haft samma medicinering längre än i ett halvår. Men vissa har skov väldigt sällan, eller nästan aldrig. Jag har väldigt ofta men den här gången tar priset med sömnen. Sen är det svårt när jag inte kan prata med någon för ingen förstår känns det som.

Jag knockades med nitrazepam och nozinan vid mitt senaste skov då jag inte sovit på 4 dygn. Provat något av dem?

Nej. Men nu satte dom in Risperdal (jag har även stilnoct) för att få ordning på manin. Det var just ett neuroleptikum dom ville sätta in för att häva allt. Åh vad jag hoppas det funkar! Ska bara ge fan i fass å läsa biverkningslistan. Den är väl som vanligt :wtf:

Nej. Men nu satte dom in Risperdal (jag har även stilnoct) för att få ordning på manin. Det var just ett neuroleptikum dom ville sätta in för att häva allt. Åh vad jag hoppas det funkar! Ska bara ge fan i fass å läsa biverkningslistan. Den är väl som vanligt :wtf:

Stilnoct gör bara det värre för min del, men vi reagerar såklart olika :) Bra med neuroleptika iaf, har inte provat just Risperdal men hoppas det hjälper dig hitta bromspedalen!

Stilnoct gör bara det värre för min del, men vi reagerar såklart olika :) Bra med neuroleptika iaf, har inte provat just Risperdal men hoppas det hjälper dig hitta bromspedalen!

Inte jag heller så vi hoppas på den :p

Annars har jag haft zeldox, lamotrigin, lamictal, seroquel, abilify och går redan på topimax (Antiepileptikum) + nu Risperdal. Finns det fler :confused: :meh:
Man tycker något borde funka :(

Åh dina hypomanier låter exakt som mina. Sover också max två timmar per dygn och ibland inget alls på löjligt länge. Fattar inte alls hur det kan "funka" så länge som det gör.
Speciellt svårt blir det att förstå när jag är mitt i en sådan deppfas som jag är i nu där det är precis tvärtom. Hur mycket jag än sover blir jag inte pigg och jag orkar absolut ingenting. Kan inte vara vaken mer än max 8 timmar sen bara forsar det tårar ur ögonen och jag gäspar som om jag försöker slänga käken ur led. Somnar typ stående. Det är inte heller kul. Uuugh. :arghh:
Jävla hjärna alltså!
Håller tumme att nya medicinen kan göra någon nytta. :heart

Åh dina hypomanier låter exakt som mina. Sover också max två timmar per dygn och ibland inget alls på löjligt länge. Fattar inte alls hur det kan "funka" så länge som det gör.
Speciellt svårt blir det att förstå när jag är mitt i en sådan deppfas som jag är i nu där det är precis tvärtom. Hur mycket jag än sover blir jag inte pigg och jag orkar absolut ingenting. Kan inte vara vaken mer än max 8 timmar sen bara forsar det tårar ur ögonen och jag gäspar som om jag försöker slänga käken ur led. Somnar typ stående. Det är inte heller kul. Uuugh. :arghh:
Jävla hjärna alltså!
Håller tumme att nya medicinen kan göra någon nytta. :heart

Men alltså så mycket +1 på denna och I feel you :heart , samma sak i mitt liv just nu. Förutom när jag inte sover alls då, utmattning till trots. BLÄ. Sorry, trådkap. Hoppas TS får fin effekt av Risperdal så kan vi allihopa enas om att tillståndet är bajsmacka:turd::cool:

• Gilla
Reactions: MM
Men alltså så mycket +1 på denna och I feel you :heart , samma sak i mitt liv just nu. Förutom när jag inte sover alls då, utmattning till trots. BLÄ. Sorry, trådkap. Hoppas TS får fin effekt av Risperdal så kan vi allihopa enas om att tillståndet är bajsmacka:turd::cool:

Tillståndet är bajsmacka :mad:
Men man har ju inga problem med att arbeta långa skift iaf om man ska se något positivt med eländet :meh:
Nu väntat jag bara på dippen. Rakt ner i svarta hålet. Kommer alltid efter en hypomani :(
Jag vill bara vara lagom. I gråzonen. Inte svart eller vitt.

Senast ändrad:
En normal jävla normaling, det du!:D

Ja! Normal :D
Jag har ändå min AS så är ändå inte som alla andra men bipolär kan slänga sig i väggen :down:
Ibland är den dock bra. När man har bra med energi och orkar städa hela huset, 2 ggr om dagen samt rensa alla lådor och sätta ut 153 aktioner på tradera :p
Men annars så nej tack. Man lär väl sig aldrig riktigt leva med det heller. Jag tror jag har gjort det tills nästa nya period av ett nytt tillstånd börjar, då får man ju börja om igen :crazy:

Ja! Normal :D
Jag har ändå min AS så är ändå inte som alla andra men bipolär kan slänga sig i väggen :down:
Ibland är den dock bra. När man har bra med energi och orkar städa hela huset, 2 ggr om dagen samt rensa alla lådor och sätta ut 153 aktioner på tradera :p
Men annars så nej tack. Man lär väl sig aldrig riktigt leva med det heller. Jag tror jag har gjort det tills nästa nya period av ett nytt tillstånd börjar, då får man ju börja om igen :crazy:
En sådan dag är du välkommen hit ;)

En sådan dag är du välkommen hit ;)

Jag har varit sån i tre veckor nu ;) :p
Varför tror du jag planterar så mycket träd och buskar för :D
Väldigt överaktiv och hjärnan går i högvarv. Rekommendationen är att försöka varva ner men jag gör som så många andra bippo och ser chansen och får lite gjort här hemma.
Jag blir tacksam för energin men det hade varit bättre om den kom fördelat på några månader än veckor. Man blir så till sig att man vill ha allt gjort. I morse funderade jag på att gå ut och skrubba rent taket på den inglasade altanen men kom på att jag är höjdrädd, tur det :rofl:

En annan bipolär här. Bra att du äntligen fick sova! Och jag skäms redan när jag skriver detta men jag blir snudd på avundsjuk på kreativiteten och aktiviteten. Jag förstår att den inte är vald, att den blir plågsam till den grad att man sliter sönder sig! Själv får jag bara förhöjd ångest och oro. Det får vi väl alla, men jag riktar den inte mot agerande utan sitter mest bara och skriker av ångest. Jag fick liksom inte det där "höga" av BP. Ja, bipolär typ 2.

Men det viktigaste är väl rätt medicinering? För mig tog det många år (diagnos 2004) och det tog mig 12 år innan jag hittade rätt. Du ska inte behöva må så dåligt som du gör!

En annan bipolär här. Bra att du äntligen fick sova! Och jag skäms redan när jag skriver detta men jag blir snudd på avundsjuk på kreativiteten och aktiviteten. Jag förstår att den inte är vald, att den blir plågsam till den grad att man sliter sönder sig! Själv får jag bara förhöjd ångest och oro. Det får vi väl alla, men jag riktar den inte mot agerande utan sitter mest bara och skriker av ångest. Jag fick liksom inte det där "höga" av BP. Ja, bipolär typ 2.

Men det viktigaste är väl rätt medicinering? För mig tog det många år (diagnos 2004) och det tog mig 12 år innan jag hittade rätt. Du ska inte behöva må så dåligt som du gör!

Ja absolut är det viktigaste rätt medicinering. Skit i kreativiteten. Ibland kan den vara ett helvete att handskas med. Den är på gott och ont och som du säger så är den förhöjda ångesten och oron där ändå.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 113
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Skulle vilja ha lite råd och erfarenheter från er som kanske själva haft en psykos eller en nära anhörig som har det eller kanske jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar