Jag har undrat så länge......

Sv: Jag har undrat så länge......

Big Ben reds av Ian Miller.
Hugo Simon hade en stor fux också tidigare som hette Gladstone;)

En bekant har nyss köpt en häst som går 150-klasser, och hon är bara 155 cm hög.

De riktigt små, typ 150-160 cm är väl inte många, men jag tycker att det blir fler och fler hästar som bara är drygt 160 cm i eliten. Kanske de har fördelar när banorna blir mer och mer tekniska?

Big Ben reds av Ian Miller.
Hugo Simon hade en stor fux också tidigare som hette Gladstone;)

Aaaaaa, när du säger det så... Och Gladstone minns jag som väldigt fin. Och big Ben var svart eller mörkbrun med bred bläs... shit. Vi är gamla som minns detta. :p:crazy:

Och Jana Wannius... hade en folkilsken häst som hette Tredje Mannen eller liknande. Herregud! :angel:

Hittade en bild. Han var mer fux än brun... men bläsen hade jag rätt på.. :D

g8793_u6409_1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Fux med bläs ja.

Tredje mannen var väl inte folkilsken? Mest glad i att använda tänderna. Men är inte säker.:p

Japp. Jag ÄR gammal. Ha,ha

Lite ot, men jag trodde att reglerna förbjöd ponnier att tävla som häst inom fälttävlan? Eller är det bara inom Sveriges gränser?

Det är svenska TR som förbjuder det. Finns en hel del länder som godkänner att man tar upp ponnyer på hästnivå.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hingst med gott om internationella meriter upp till femstjärnig nivå i hoppning finns nu tillgänglig för svenska uppfödare genom...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka