Diabolical_Kitten
Trådstartare
Sv: Jag har provat en Arabian idag! (bilder)
De är inte så vanliga, men de finns
De är inte så vanliga, men de finns
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Den finns i 18", men dom är ju väldigt små i sitsen så en 18" är som en 17,5".
Hon har ju en i 18" hemma, men den är bara 97 grader så hon sa att den förmodligen inte skulle gå att rida i på min häst för den skulle ligga så konstigt. Men jag tror det skulle funka ändå. Hon kunde också låta mig provrida en Sylvan (allroundsadel) och hoppa i den (den är också 18" men 107 grader bomvinkel)
Har ju inte bett henne kolla på den där, hon har inte tid så då får jag åka på sadelprovning hos henne. Men jag kan väl känna att hon inte kommer hjälpa mig mer i det här läge än vad ÅF gör (som också är sadelmakare och kan en del om inpassning vad jag förstått)
Tänkte att jag också skulle be min pappa filma när jag provhoppar osv så jag kan se hur den ligger och se minsta grej som hästen gör (som jag kanske inte tänker på i det ögonblicket)
Alexandra_W skrev:Men varför provrida en i 'fel' modell och 'fel' bomvidd? Då vet du ju ÄNDÅ inte hur du trivs med den aktuella sadeln?
Som sagt jag skulle aldrig köpa en som jag inte provat i RÄTT version. Så endera prova innan, eller öppet köp. Erbjuds inte det så kan de behålla sins adel. Där är jag benhård.
Diabolical_Kitten skrev:Den supersnälla seifur1 (Anki) här på buke var så snäll och lät mig prova hennes Arabian Showring idag!
Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av kvaliten. Sadeln var välanvänd i 4 år men den såg helt ny ut! Superbra läder och en superMJUK sadel. (Det måste vara den mjukaste sadeln som finns...)
seifur1 skrev:Eftersom de flesta måttbeställer så blir det ju rätt passform för häst och ryttare, eller?
Man kan ju ofta prova flera modeller hos henne men helt rätt blir det ju inte förrän man får sin sadel.
Jag tycker det är mycket prisvärda sadlar som man får exakt till sin häst. Jag har inte sett så lågt pris någon annanstans.
Undrar om jag får rabatt på min nästa omstoppning nu när jag gör smygreklam![]()
![]()