Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

*L* ja se.

Ja dom små är bra på att hitta på egna ord och förklaringar :rofl:
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

jag tänker bara på hur saker ser ut/vad de används till och sen vad de heter egentligen..
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

:rofl:

Min yngre bror som är sladdbarn, säger saker som:

Handske = Pjajschor
Gaffel = Flaffle
Kniv = Krid
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Jag har lite olika ord som nära och bekantas barn har sagt.

Boppis = Bäbis (barndomskompis)
Mutta = mössa (brorsdotter)
Lucka = Gurka (bror)
Papiser = Potatisar (kusin)
Klanka = anka (kusin)
Fjällkontloll = fjärrkontroll (jag)

Barn kan säga så himla klockrena saker, kommer dock inte på fler nu.
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Vårat starkaste ord som hänger kvar här fast barna har blivit stora är "Såg öron" Det säger vi jämt fortfarande.:D
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Vitokollo kallade min lillebror godis från tablettaskar för.

Vad betyder masaje och plaple tror ni? Jove, tokena och blojo?
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Jag kom på den här roliga tråden idag, när min fyraåring sa att vi skulle vindra mera, vilket är detsamma som att ha högre fart på vindrutetorkarna.
Vindra=använda vindrutetorkare...
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Lillasyrran ville gärna ha pips till fredagsmyset när hon var liten...

Själv tyckte jag det allra allra bästa på sommaren var obinar med mjölk!

Gissa på dem ni ;)
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Jag kom på den här roliga tråden idag, när min fyraåring sa att vi skulle vindra mera, vilket är detsamma som att ha högre fart på vindrutetorkarna.
Vindra=använda vindrutetorkare...

Ha ha, min storebror lär ha kallat vindrutetorkare för vindruvetorkare! Han visste även en massa om olika bilmärken; vlovlo och flojslang t.ex.

Själv fick jag inte gåshud när det var kallt, utan frysknappar ...

Min systerdotter hade inte "stölvar" på sig när hon var liten utan lobbar ... Sen en kväll när hon skulle sova, men inte ville, så sa min syster åt henne att hon måste ligga ner i sängen och sova, inte sitta upp. Svaret kom blixtsnabbt: Jag sittligger!

Allra stoltast är jag ändå över att jag som treåring tvingade mina killkompisar att lägga ner sina leksakspistoler utanför köksdörren innan de fick komma in till mig och leka. "Vi är inga slåssor, vi" sa jag strängt åt dem. Född pacifist? :rofl:
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Jag kommer ihåg ett ord från det jag var liten själv, kunde ha varit runt tre år, jag minns känslan av att inte komma ihåg ordet och hur jag försökte få det att låta som det mamma sagt, nyordet är det dock mamma som bevarat.
Så här gick det till: Pappa kom hem från jobbet och frågar mig vad det ska bli för mat, efter lite betänketid svarade jag "rakistischen"!



Vad vi åt?
Risgrynspudding!

HAHAHA jag tror inte jag har skrattat såhär gott under alla inlägg i hela tråden hahaha "rakistischen" och risgrynspudding haha hur går det ihop :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp