Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Vi hade varit i kyrkan och döpt hennes kusin Isak.

Ordagrann översättning blir väl typ "I kyrkan, Isak tvätta håret"

Sen nickade hon och sa "muttig"

För man kan ju inte tvätta håret om man inte är smutsig.:rofl:

/C
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

nej vad söt!:love: såklart att det var det hon sa! såg det nu när du översatte!
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Min son ville äta biggeribabb. Gissa vad det är???

//millus
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Själv älskade jag att äta gräshoppor som barn. (räkor)
Farmor tyckte att det var lika kul varje gång jag stod med henne i affären och tjatade om att vi skulle köpa gräshoppor.
Det var hos farmor och farfar jag för det mesta fick äta det.
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Japp, helt rätt!!! Det kom i en tid som sonen tittade mycket på byggare Bob och vid ett tillfälle så fick han kebab att äta samtidigt.

Voilá Biggeribabb!

Vet ni vad en strömflaska är?

//millus
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Min äldste sa nenne när han ville ha välling. Min lille kallade sin storebror för Sischu i många år (istället för Rasmus). Den lille sa alltid så fort han såg en häst: hästar!älskar jag!
Stölvar har det hetat här med. Istället för att säga macka satt den lille och hoppade och ropade smack smack.:d
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

*kl*
jätterolig tråd :)

Min lillebror skrek en kväll (1,5 år gammal) och skulle ha nyss tog ett tag innan vi fatta vad han ville.

Tapta var också ett ord vi använde bägge två, fast jag hade börjat kalla det vid rätt namn sa brorsan också tapta när han börja prata.

Dottern skulle alltid ha möj vid frukosten, förövrigt kallade hon allt annat för ähh inkl mamma och pappa väldigt länge.
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Min 5-åring har bytt ut många ord mot egna påhittade.
Tex

Pelle= dödskalle
Sassa= bajsa
Tattan= Bastian (han själv)

Dessa ord använde han fortfarande när han var 3 år.
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Det ord jag minns mest från när dottern var runt 2 år är;
Prepp-prepp

Och så tog hon fram bakelsen ur en kökslåda :crazy: igår när jag skulle göra köttfärspaj till hennes far. (middag till jobbet idag)
Innan jag vände mig om och såg vad hon tagit fram så tänkte jag :eek: herregud:eek: ligger det en bakelse i den kökslådan ?
(Jag jobbar ju på konditori så det händer att jag har med mig sådant hem)
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Haha, du är bra på att gissa för du var nästan rätt!

Strömflaska är den lilla grejen som sitter vid cykelhjulet och laddar cykel-lampan. Grejen heter Dynamo.

//millus:D
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Ja dom små har sinna ord :D

Min dotter har sagt att hon vill ha Myrägg till lunch = ris.

Sedan kom det här om dagen ett nytt ord för cocosboll = En sån där fluffig sak med en massa vita prickar på :D

Och dom jätte liten så ville hon ha : Filluster = det vet väll alla vad det är ?
Det är godis = en choklad kula med socker överdrag.

Ja man kan radda upp hur mycket som helst *L*.
 
Sv: Jag har lärt mig ett nytt ord idag!

Jag kommer ihåg ett ord från det jag var liten själv, kunde ha varit runt tre år, jag minns känslan av att inte komma ihåg ordet och hur jag försökte få det att låta som det mamma sagt, nyordet är det dock mamma som bevarat.
Så här gick det till: Pappa kom hem från jobbet och frågar mig vad det ska bli för mat, efter lite betänketid svarade jag "rakistischen"!



Vad vi åt?
Risgrynspudding!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp