Jag har köpt häst!

FannyN

Trådstartare
Den här gången blev det ett svenskt halvblod. Det känns jättekul för det är 25 år sedan jag hade en häst av den rasen. Det är ett sto som åtta år efter Bocelli. Hon verkar väldigt snäll och trevlig och hon rör sig fantastiskt fint. Nu frossar jag i allt fint som hon kan tänkas behöva och springer på Hööks och Jula ofta ofta. Vet inte alls vad jag vill med inlägget mer än berätta! I höst ska vi rida varje vecka för en dressyrtränare och hoppa ska vi också göra men då ska vi se till att vara ensamma i ridhuset!:D

Sv: Jag har köpt häst!

Tack alla! Nu känner vi varandra lite och jag är så nöjd. Ebba är otroligt snäll klok och välriden. Kanske lite piggare ute i terrängen än jag uppfattat. Hon är väldigt positiv! Ridningen fungerar klockrent tack vare att hon är så korrekt utbildad tror jag och sedan så har hon en ängels tålamod med sin ringrostiga matte. Det finns verkligen halvblod än idag som är stabila och lätta att göra mef som jag minns dem från sjuttiotalet! Jag har hört så många gånger att de inte finns kvar. Visst hon är lättare i typen och känslig för hjälper på ett annat sätt men det är bara positivt. Hon är inte rädd för nåt och det är viktigt för mig.

Sv: Jag har köpt häst!

Åhh så roligt att du köpt häst! Men vi vill ju gärna se bild på finingen också! ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar