Jag har fått tillök! :)

MikaTela

Trådstartare
Har lääänge funderat på att skaffa marsvin släppte dock den tanken och skaffade mig min lilla Filur som många vet här. Dock dök tanken upp igen och lägligt nog fann jag en annons där dom ville skänka bort två flickor på ett år med bur typ där jag bor.
Det var så att deras barn hade tröttnat på dom så dom fick typ bara sitta i sin bur och föräldrarna kände dom kunde få det bättre än så. :bow:

Ringde på annonsen idag och 17.00 var jag iväg och hämtade dom små svinen. :love:

Nicco o Madde
17049214.jpg

Madde
17049211.jpg

Nicco
17049213.jpg

Sv: Jag har fått tillök! :)

Jättefina! Vad bra att du ville ta hand om dem :)

Jag var sugen och dom behövde nya hem så va fan kunde jag lika gärna slå till. :p

jättekul o höra att marsvin som skänkes bort kommer till bra hem! risken med att skänka bort dom annars är just att dom blir vandrande pokaler!

Väldigt fina va dom iaf!:love:

Ja man har ju "räddat" två iaf.
Risken är ju att det blir så här när barn får djur. Dom tappade intresset efter ett tag för sina och till slut blev det deras föräldrar som fick ta hand om dom. Då beslutade föräldrarna att bättre att skänka bort djuren. Sorgligt för barnen när dom väl försvann men var nog bäst för djuren. Dock har jag erbjudit dom att komma och hälsa på och se hur dom har det om dom saknar dom för mycket. :)

Här offrar man liv och blod för dom små grisarna, eller ja iaf blod - tror ni dom kommer använda sin nya hängmatta? ;)

Ja fast nu har jag möblerat om lite för dom har valt ut ett ställe att bajsa på så fick flytta runt lite så en toalett står där :p

Vilka sötnosar! :love:

Önskar att mina var lika renliga. Killarna har 2 sektioner à 1*1 m/sektion och de tycker att små toaletter är överskattat, därför skiter och kissar de i hela ena sektionen.

Man sparar ENORMT mycket spån kan jag tala om för dig och Nicco älskar att ligga på fleecen och mysa. Madde föredrar dock att ligga i spån så hon hoppar in på toaletterna under hängmattan. :)

Ja dom är riktigt mysiga. :) Just nu är dom ute och springer fritt i lägenheten, jättemysigt att ligga under granen. :p

Jag konstaterade att dom kissade och bajsade medans dom åt hö för bajshögarna flyttade sig efter var höet låg. :p Så nu är bägge toaletterna under hängmattan och höet precis bredvid där så nu är det typ inga pluttar nån annanstans. :p
Har du testat ha fleece som bottenmaterial kanske får dom att välja toaletthörn på annat vis? :)

Jodå jag har haft både fleece, spån, tidningspapper och toalätt. Lik förbannat skitar de ner hela ena "burdelen". :devil:

Jag tror att de tycker det är hysteriskt kul att se mig städa...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 489
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Ja, jag tyckte hon förtjänade en egen tråd. Hämtade ju hem en missbildad schäferblandisvalp för drygt en vecka sen. Som skänktes bort...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
12 636
Senast: Malinois
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 261
Senast: lilstar
·
S
Övr. Djur Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar...
2
Svar
36
· Visningar
2 835
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar