Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spender har låga siffror i sin exteriörbedömning, gissningvis mest beroende på att han kanske inte riktigt är den typ av häst man vill ha idag, han är ju ganska bastant... Och det är ju DET jag hoppas kunna förbättra med fullblodet. Övriga avvikelser anser jag är tillräckligt små för att kunna vägas upp av hans stoooora kapacitet och teknik. Det avstampet gjorde mig nästan tårögd då jag såg honom när han visades på bruksprovet...Ja du det är ju tur smaken är olika, för Speder S skulle jag själv aldrig överväga p g a hans exteriör. Som rid- och tävlingshäst JA meninte till avel. Så modig är jag inte så jag vågar chansa,speciellt inte när jag inte vet hur starkt stona kommer att förärva sig.
Jag har inte sett nåt själv, men det säjs att Feliciano + fullblod är attraktivt. Det var vad guldklimpens köpare rekommenderade mig att kombinera.Ett av de numera avlidna stona förärvde ju sig extremt starkt så där hade jag kanske vågat om det stämt för övrigt.
Då skulle nog Feliciano vara mer min stil.
Någon som vet hur han är ihop med fullblod?
Egentligen är det inte så svårt, jag vill ha den perfekta hingsten.
- höga exteriör poäng.
- bra gångarter.
- bra hoppförmåga.
Det är typ Stanford, Chapman, Sir Schölling multitalanger, för då slipper jag välja inriktning:smirk:
Tempramentet är egentligen inte så viktig på de här avkommorna. Den köper en häst med fullblod i är beredd på att det kan var lite hett. Även om jag inte tror att det kommer att bli så farligt från just dessa stona.