Jag har blivit med Islandshäst

Ankan

Trådstartare
:D :o :D

Jag har sen ett tag tillbaka varit helt kär i Islandshästar men har fått nöja mig med att läsa och nu sista tiden kela med dom i stallet jag har min andra häst (ej islänning :cool: ) men nu har jag en alldeles egen litet tjeja :love: ...är såååååååå glad :bump: :banana: :bump: :banana:

Så nu kommer ni nog få stå ut med massa underliga rågor om allt som rör islandshästar *varnar* :angel: :p

Sv: Jag har blivit med Islandshäst

Grattis :)
Men ett varningens ord - de är väääääldigt beroendeframkallande de små raggsockorna ... ;)

Gratulerar jag med och kan bara hålla med om att det är beroendeframkallande!

ang skrev:
Grattis :)
Men ett varningens ord - de är väääääldigt beroendeframkallande de små raggsockorna ... ;)

Tack :D

Jo jag har redan märkt det, jag känner mig som när man va "liten" och skulle vara i stallet jämnt även om man bara kunde mocka eller titta på hästarna i hegen eller så :eek: Min stackars sambo och son får helt plötsligt se sig vara i stallet massor (tur dom trivs där).

Korven skrev:
Hoppas du vet vad du givit dig in på :D :D Skämt åsido ,GRATTIS

Jodå JAG vet...värre är det nog med sambon :angel: Tur han börjar inse att hästar är rätt ok djur att umgås med.

Inte nog med att de är beroendeframkallande, de har en tendens att föröka sig också (och jag menar INTE på det naturliga sättet!)! Min första islandshäst införskaffades för ett antal år sedan, och på någon märklig vänster hade jag året därpå en till! :eek:

Jo jag kan tänka mig det. Perlan är det ju tänkt att hon ska föröka sig såsmåningom (på det naturliga sättet *S*). När det är sax behövs ju en till (fölisen kan ju inte vara själv sen). Vi får väl se vi kanske är som hon som har stallet och står helt plötsligt med MASSOR av hästar :eek:

/Ankan *som inte alls planerar in i framtiden :angel: *

Ha ha ja du det dröjer nog inte innan det blir fler där inte :D
Har ju gått ganska snabbt nu under hösten, från ingen häst till nu två hästar :) !
Go girl :banana:

oskis skrev:
Ha ha ja du det dröjer nog inte innan det blir fler där inte :D
Har ju gått ganska snabbt nu under hösten, från ingen häst till nu två hästar :) !
Go girl :banana:

Jo det har ju det....från planer på att bli medryttare till två egna är ju endel *S* Men det är underbart :love:

Jag varnar dig. Jag bytte två halvblod och en ponny mot en isis för 3 år sedan.
Idag har jag 2 isisar och väntar föl till våren. :love:
Så det jag sa förut att de räcker med en så länge det är en isis det stämde inte alls.
Sen har jag fått någon tokig idé om att betäcka om Vala i sommar.
Men jag får se vad plånboken säger när det blir aktuellt. :D

Lycka till med din flicka.

MvH

Ann-Sofie, Vala och Glampi

Grattis!
Du har säkert bytt ut din andra häst å införskaffat 5 isisar till om några år ;) :devil:

Gratulerar! Vad blev det för färg?

Tack föresten för att du svarade på mina "underliga" frågor :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare