Jag har blivit mamma..

Sv: Jag har blivit mamma..

Kul! Jag är själv mamma till 6 platybebbar! ;)

Weeeeeeeeej!!!

(När vi hade fiskar hade vi miljoooner platybebisar! En hade en CP fena :p Den stod upp i luften som ett V :rofl: )

Jag har ancistrusrom!!! Min hane ligger och vaktar dem nu! :) Fick ju yngel, men min Black Ghost käkade upp dem allihop, så han är vräkt till ett annat akvarium nu. Sen har jag ett yngel (säkert fler, men jag ser bara ett) som jag tror är salmatinermolly... :banana:

grattis! :) minns dom dagar när man hade fiskar, var alltid lika kul när det kom bäbisar för att sedan se hur dessa små yngel blev stora vackra och rejäla djur :love: *nostalgi!*

Mina fick flytta hemifrån så fort jag såg dom små liven, ville ju inte att dom skulle bli uppätna ;)

Inte till bebbarna, men ser inte skillnad på dom ;)

Här har vi tydligen TVÅ tjejer som lyckats föda fram fiskar, tala om biologisk sensation!
Undrar hur pappan ser ut?
PL

peter_lundin skrev:
Här har vi tydligen TVÅ tjejer som lyckats föda fram fiskar, tala om biologisk sensation!
Undrar hur pappan ser ut?
PL
Det funderade jag också på... :D

Mina fiskar får inga bebisar...vad är fel?? :crazy:

Ähh, med dagens DNA-teknolog och kloningar så är väl det mesta möjligt ;)
Mycket mer praktiskt med fiskbarn. Dom går inte så långt och hittar på få busiga saker och stannar snällt i sitt rum jämt :D
Inte heller skriker dom, man får ha sängen i fred och måste inte amma :angel:

Mer yngel på gång, tre smällfeta platy, två smällfeta segelfensmolly!!! :banana:
Ancistrushanen ligger och fläktar på sin rom i roten.....

Nu har jag ca 15 nya yngel :smirk:

En av hanarna mår inte bra, han lägger sej på botten eller på en av växterna :(. Han kommer upp när det är matdax men han verkar ha problem med simmningen, tjärtfenan och dom på sidorna funkar men ryggfenan bara hänger. Stakars lilla Lennart :cry: :(

Lennart mår sämre, han simmar inte med stjärtfenan längre. Han orkar inte simma längre men försöker komma upp till ytan, efter några simtag sjunker han :(

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
580
· Visningar
13 956
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama