Jag har blivit bränd av flexikopplet..

A

aenglah

Jag och maken var ute och gick med hundarna.
Hittade inte hennes vanliga koppel och gav maken flexikopplet.

Helt plötsligt drar den hund han håller i iväg och kopplet bränner mig i båda knävecken. Det är så djupt att det kom lite blod men det värsta är att det både bränner och svider så in i helvete.

Någon som har något tips? För jag kan väl ändå inte va den enda som brännt mig på nylon koppel/rep.

Har haft på både is och idomin salva..

Sv: Jag har blivit bränd av flexikopplet..

Det är ju det som är det hemska.

Vi använder det max en gång per år. :cry:

Jag har verkligen ingen tur som det ser ut just nu..

Jag och maken var ute och gick med hundarna.
Hittade inte hennes vanliga koppel och gav maken flexikopplet.

Helt plötsligt drar den hund han håller i iväg och kopplet bränner mig i båda knävecken. Det är så djupt att det kom lite blod men det värsta är att det både bränner och svider så in i helvete.

Någon som har något tips? För jag kan väl ändå inte va den enda som brännt mig på nylon koppel/rep.

Har haft på både is och idomin salva..

Åh man gratulerar, samma sak hände förra sommaren för att en kompis till mig inte kunde hålla reda på sin hund i flexit. Det slutade med blödande och varvätskande sår i knävecken och några avgrundsvrål från mig ..gissa om jag var förbannad? Numera har jag "bara" ärr i i knävecken. Det jag gjorde var att se till att få in så mycket luft som möjligt i såren, jag kunde inte gå ordentligt på nästan en vecka. fick "vagga" fram men det var nog bra för sårens skull. Du ska ha en sårsalva som jag inte minns vad den heter. En liten tub är det , LCD...kan det heta så? Fråga på apoteket, tuben är inte större än en lypsyl tub. Annars är det bara att tvätta ordentligt och lida tills det läker....och som PL sa..skrota det förbannade flexit:cool:

och skippa idominet helt. Det är en alldeles för fet salva. Såret måste få syre.

Jag skrek och grät en hel del..
Kopplet gick faktiskt sönder.

Så det är ju ingen risk att den kommer fram igen..

Då undrar man ju samtidigt vad det är för kvalité. Kopplet var för 30 kg hund och min lilla kan väl väga 20 kg.

ja grät en del gjorde man , både av ilska och smärta, det är inte skönare att duscha heller:crazy: Men den sårsalvan från apoteket rekommenderas skarpt

Släng flexit, det borde sitta varnings flagga på eländet. Min kompis var ute med sin hund, han fick syn på en kisse och kutade iväg. Kopplet gjorde en ögla som la sig över fingret och vips så var hela fingertoppen borta.:eek: Som tur var hade vi inte långt till sjukhuset.

Släng flexit, det borde sitta varnings flagga på eländet. Min kompis var ute med sin hund, han fick syn på en kisse och kutade iväg. Kopplet gjorde en ögla som la sig över fingret och vips så var hela fingertoppen borta.:eek: Som tur var hade vi inte långt till sjukhuset.

:eek::eek::eek:
Fy vad hemskt!
Här används inget flexi... och lär inte göras i framtiden heller, vill helst ha mina fingrar kvar:p

Jag har bränt mig en gång innan.
Hade lagt spår och stog med hunden och väntade.
En polare kastar en leksak och wi försvann hunden, det kändes en del i handen om man säger så.
Fy vad arg jag var.

Ska köpa salvan. Har haft den förut till en av mina hästar så jag vet vilken det är :)

Jag har bränt mer flera gånger på den föbannade skiten...

Det behövs så himla lite för att det ska bränna sönder skinnet, hunden behöver inte ens "dra till" för att huden ska gå sönder!

Värst på sommaren också när man har kortbyxor/kjol.

Flexikoppel är
a014.gif
påfund...
Har varit med om många olyckor där flexikoppel varit inblandat.

*kl*

Jag vet en tjej som red med sin hund i flexikoppel, jag kan säja att jag i princip idiotförklarade henne!

Ajaj, för hästens ben om något händer....vågar inte ens tänka på det!

Jag blev bränd av långlinan för typ fyra år sedan, maken kastade en frisbee utan att se att linan låg runt mina fötter. Vi hade alltid långlina på hunden då eftersom vi bodde i Stockholm och hon jagade bilar.
Igår tittade han till på framsidan av min vrist och sa "Hel**te vad har du gjort där?" Jag har ett jätteärr efter linan och det lär nog aldrig gå bort. :( Det syns extra väl när man blir lite solbränd också.

Jag hade ett flexi till Tazza som var brett hela vägen, det var jättebra, men det görs tydligen inte längre så här har vi inget flexi, och tack och lov har vi inte behövt långlinan sedan hon blev vuxen heller...

aloevera gel är suveränt mot brännsår å de gör att de inte blir ärr.. ja fick de på jobbet när ja brände mig i plåster form helt kanon, å så e de ju viktigt att hålla de öppet jobbigt när de sitter i knävecken :crazy: jaså ingen här som gillar flexi?? själv älskar ja de skönt att kunna ge hunden lite frihet eftersom man inte får ha dom lösa...

Jag skrek och grät en hel del..
Kopplet gick faktiskt sönder.

Så det är ju ingen risk att den kommer fram igen..

Då undrar man ju samtidigt vad det är för kvalité. Kopplet var för 30 kg hund och min lilla kan väl väga 20 kg.

Finns koppel som är billigare än andra och vi har prövat de flesta och de går sönder, det står max 30 kg, våran vägen 25 kg.
Men vi har nu köpt ett av gott kvalité, smakar det så kostar det :D

Jag har brännt mig i fingrarna ab ett flexikoppen, för jag tappade det och tig tag i snöret och hunden jagar en ekkorre :crazy: gjorde jävligt ont, förstår hur du känner dig.

aloevera gel är suveränt mot brännsår å de gör att de inte blir ärr.. ja fick de på jobbet när ja brände mig i plåster form helt kanon, å så e de ju viktigt att hålla de öppet jobbigt när de sitter i knävecken :crazy: jaså ingen här som gillar flexi?? själv älskar ja de skönt att kunna ge hunden lite frihet eftersom man inte får ha dom lösa...

jag älskar flexi fastän jag har gjort illa mig på det, jag menar man dumpar väl inte hästarna för att man har gjort illa sig pga dem :angel:

Usch, det där har jag också gjort fast jagb brände mig i handen. Har flexi ibland men vår hund är liten, drar inte och gör vääldigt sällan plötsliga "rusningar". Är väldigt noga att inte få kopplet i knävecken dock.. :crazy: Och INTE hålla i själva snöret om hunden drar.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår blev min hund biten av vår grannes hund. Dom har fått hälsa tidigare i koppel när vi just flyttat hit för några månader sen och...
2
Svar
35
· Visningar
3 339
Senast: Bubble
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 955
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Bakgrund; vi fick honom för 5 år sedan - då var han en 2-årig jycke som inte ville bo i stan efter en flytt från de djupa skogarna. Hade...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 046
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka