Jag har bebisar i min balja!

Sv: Jag har bebisar i min balja!

Aha, då ska jag verkligen inte ha Endlers med mina guppys, jag vill helst inte blanda dem! Men det jag ska leta efter då är alltså P.wingei? Om jag vill ha "rena" Endlers?

Jo, fast jag tror inte det går att hitta. P. wingei alldeles nybeskriven, så jag tror bara att nördar som jag känner till det. Dock, om du skulle hitta viltfångad P. wingei och litar på exportören, då är de rena från inblandning av P. reticulata (vanlig guppy).

De flesta affärer säljer nog tyvärr de blandade också som "endlers" om de inte själva känner till inblandningen, och de gör man inte alltid.

Hmmm, låter som ett träsk det här med fiskar och deras arter :D , men då vet jag lite mer! Ska fundera lite till då, hur jag ska göra, är innerligt trött på att fiska döda/döende guppyhonor. även om jag har en massa yngel nu skulle det vara roligt om man fick behålla de fina homorna, och sen vet man ju att det här upprepas med de små när det är dags för dem...... "slitochslängfisk" tycks det ha blivit av guppyn......

Jag Köpte mina endlers guppy av privat kille så dom skulle vara rena från allt. hans egna var vildfångade men fått flera kulla så mina är ju fångenskapsfödda.

Men det gör väl inget om de är födda i fångenskap, bara de är "rena" från annat :) , jag har funderat fram och tillbaka och är nu ganska säker på att jag gärna fortsätter med guppy - men inte de jag har nu. Det får bli Endlers istället :)

Men det gör väl inget om de är födda i fångenskap, bara de är "rena" från annat :) , jag har funderat fram och tillbaka och är nu ganska säker på att jag gärna fortsätter med guppy - men inte de jag har nu. Det får bli Endlers istället :)

Ja vänta ett tag bara så, bägge mina honor är tjocka som öltunnor så kan du få av mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 515
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar