Jag hade rätt (albino)!

J

Jeffa

Det var som jag trodde!
Parar man två PEW - råttor så får man bara PEW - ungar OM de är riktiga albinos.
Det finns tydligen två slags PEW, en helt albino och den andra har man tydligen bara avlat bort färgen på.
Men har man två helt råttor, som är helt albino, så får man bara PEW - råttungar :)

På denna sida kunde man läsa om det:

http://www.afrma.org/pewrats.htm

Sv: Jag hade rätt (albino)!

Och är de inte det så beror det på färganlagen - dvs svår avel mao (eller ja, iaf enligt mig som inte kan genetik) om man vill få fram snygga råttor :D

(Jag har en granne som har en pew-hona som hon måste bli av med. hon är på mig mest hela tiden med sötnosen. Svårt att motstå, fast ännu svårare är det med hennes champagne hooded rex-tös som är sååå söt och mysig och pussig och... ja kort sagt, mig vill ha! :D)

Nä!!
Jag vill också ha PEW!!
Fast jag skulle inte klara av att ha fler än två råttor samtidigt!
Men senare blir det nog PEW...

Jag med!

Nu lutar det åt att jag tar brudarna sen när pappa har flyttat och mina råttor är av med skabben... inte bra...

gul_zebra skrev:
Jag med!

Nu lutar det åt att jag tar brudarna sen när pappa har flyttat och mina råttor är av med skabben... inte bra...

Gör det :)

Har du köpt dina råttor från zoo eller uppfödare?

Har nyss hämtat hem sötisarna :love:

Det är olika. De här nya kommer från en uppfödare (som inte är seriös märker jag...) som lämnat de till djuraffär som sålt de till grannen som gett de till mig :p
Grabbarna är från djuraffär
Diva och Lolita är från privatperson som fått tjuvparning
Cacharel är från oregistrerad uppfödare

gul_zebra skrev:
Har nyss hämtat hem sötisarna :love:

Det är olika. De här nya kommer från en uppfödare (som inte är seriös märker jag...) som lämnat de till djuraffär som sålt de till grannen som gett de till mig :p
Grabbarna är från djuraffär
Diva och Lolita är från privatperson som fått tjuvparning
Cacharel är från oregistrerad uppfödare

Ja, jag såg dom, underbart söta och vackra är dom :love:

Okej, lite olika helt enkelt :D

Jag vill gärna köpa från uppfödare nästa gång men de bor ju så långt bort och om jag ändå ska ha från uppfödare så skulle det vara kul med s - PEW som jag alltid velat ha, men då är det ju knappt någon som föder upp dem heller :(
Har sett att det är likadant i USA, vissa uppfödare har mängder av färgvarianter, men knappt någon föder upp PEW..
Är det verkligen så att de har dåligare anlag än andra?

Samma här! Vill gärna köpa en siames från Råtz nån gång jag :)

Tror Nightsider's (Lycia Boklund) föder upp s-pew, nere i sthlm. Kanske är det någon åt ditt håll som ska ner på någon utställning eller nåt så kanske du kan få råttis uppfraktad? Har själv fått upp en råtta från västerås och 3 från sthlm, så helt omöjligt är det aldrig :) (Dessutom kan man åka billigt med Swebus Express om det skiter sig :D)

gul_zebra skrev:
Samma här! Vill gärna köpa en siames från Råtz nån gång jag :)

Tror Nightsider's (Lycia Boklund) föder upp s-pew, nere i sthlm. Kanske är det någon åt ditt håll som ska ner på någon utställning eller nåt så kanske du kan få råttis uppfraktad? Har själv fått upp en råtta från västerås och 3 från sthlm, så helt omöjligt är det aldrig :) (Dessutom kan man åka billigt med Swebus Express om det skiter sig :D)

Okej!!

Jaha, hon från TV - programmet :)
Hon som lägger sina döda råttor i frysen :D
Jasså, det skulle ju vara perfekt!

När man håller så de typ hänger utan att de "käftar emot" :D Hänger de så visar det att de litar på den som håller i och det ska visst ha att göra med om de accepterar den som håller i som ledare av flocken också :)

Hängande Grogg:
DSC04223.jpg

gul_zebra skrev:
När man håller så de typ hänger utan att de "käftar emot" :D Hänger de så visar det att de litar på den som håller i och det ska visst ha att göra med om de accepterar den som håller i som ledare av flocken också :)

Hängande Grogg:
DSC04223.jpg

Okej, tack så mycket :bow:
Jag hade aldrig någonsin klurat ut det där själv :D

Gud, vad fördomar folk har mot råttor apropå ingenting.
I dag var det t.ex. någon som trodde att man kunde bli sjuk om man höll på med "sånna där" för att de har en massa sjukdomar som kan smittas till människor...de tänker nog på pesten...

Gjorde inte jag heller :D

Håhåjaja, såna stöter man på mest hela tiden. Läste en råttbok idag också, där står det att de sprider pest, tyfus osv... :p

Ha ha, drygt :smirk:
Jag måste säga att jag nästan blir förvånad över hur lite folk egentligen vet om råttor :crazy:
För tillfället skulle jag aldrig någonsin vara utan råttor :)
De är ju alltid så glada och nyfikna och gör att man blir glad när man tittar på dom!
Det är så sorgligt att folk har en massa fördomar :(

fast ibland är okunnigheten om de rätt rolig.
Dvs när råttorna kallas för kaniner, ekorrar, illrar, marsvin, möss, maskar, fåglar... Hmm, har jag glömt nåt? :D

Just ja fan, hamster ja!

Det kallades Sivert för en gång. Nämnas bör att han är 665 gram stor och fått hederspris för sin storlek på utställning. Och så har han en lång och grov svans.
:angel: :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 255
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 283
Senast: doppler
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama